طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با 123 مین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 123 مین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 08:19

تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه وارد 123 مین روز خود شده است و حملات جنگنده های و توپخانه های این رژیم به مناطق مختلف باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه ، آمار شهدای فلسطینی ازهفتم اکتبر گذشته به 27 هزار و 585 نفر رسیده و آمار زخمی ها 66 هزار و 978 نفر اعلام شده است.

همچنین طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات صهیونیست، از هفتم اکتبر گذشته 562 نفر از نظامیان این رژیم کشته شده که 232 نفر از آنان از زمان شروع عملیات زمینی در باریکه غزه کشته شده اند.

وزیر به اصطلاح امنیت رژیم اسرائیل در بحبوحه حملات بی وقفه به خان یونس و دیرالبلح، گفته که ارتش اشغالگر قصد ورود به رفح را دارد.

وزارت بهداشت غزه در تازه ترین بیانیه خود از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته مبنی برکشتار 13 خانواده در نوار غزه خبر داد که طی آن 113 نفر شهید و 205 مجروح شدند و شماری از قربانیان همچنان زیر آوار و برخی نیز به دلیل جلوگیری رژیم اشغالگر از ورود آمبولانس و دفاع مدنی در راهها مانده اند.

پس از محاصره ای که بیش از دو هفته به طول انجامید، هلال احمر از تخلیه بیمارستان الامل خان یونس از بیش از هشت هزار آواره و باقی ماندن چهل سالمند آواره، هشتاد بیمار و مجروح و یکصد نفر از تیم های پزشکی و اداری خبر داد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) سازمان ملل دیروز (دوشنبه) تاکید کرد کاروان کمک های غذایی این سازمان درحالی که منتظر حرکت به سمت شمال نوار غزه بود، در معرض آتش بار نیروی دریایی اسرائیل قرار گرفت.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست ودومین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:57 |حماس به پیشنهاد آتش بس در غزه پاسخ داد

- حماس پس از مشورت داخلی رهبرانش و همچنین مشورت با گروههای مقاومت در فلسطین، پاسخ خود به آتش بس در غزه را به قطر و مصر اعلام کرد.

- حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پیشنهاد آتش بس با نگاه و نقطه نظری مثبت تعامل کرده و خواهان آتش‌بس کامل، پایان جنگ علیه مردم غزه، امدادرسانی، اسکان آوارگان، بازسازی، رفع محاصره نوار غزه و مبادله اسراست.

22:25 | مقاومت خانواده فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر با زندگی در خانه ویران شده خود(جزئیات خبر)

- اشکال مقاومت و پایداری در برابر تجاوزگری های رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه مختلف است و یکی از این اشکال، روش یک خانواده‌ی فلسطینی است که علیرغم تخریب منزلشان به دست نیروهای اشغالگر در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه ، بر ماندن در خانه شان اصرار دارند.

1

22:24 | ادامه عملیات مقاومت فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست

- خبرنگار شبکه العالم در نوار غزه گزارش داد : عملیات مقاومت فلسطین علیه نیروهای اشغالگر در غزه به ویژه مناطق شمالی ادامه دارد و تشدید می شود. گردان های مجاهدین نیز تاکید کردند که شهرک یادمرخای را در شمال نوار غزه با موشک هدف قرار داده اند.

22:11 | پشت پرده نقش آمریکا در جنگ علیه غزه + فیلم (جزئیات خبر)

21:07 | خبرگزاری لبنان از حمله هوایی جنگنده های صهیونیستی به روستای حولا در جنوب لبنان خبر داد.

20:56 | حمله هوایی نزدیک مرزهای فلسطین و مصر در رفح

18:53 | اعلام رسمی انتقال سفارت آرژانتین از تل‌آویو به قدس اشغالی

- رئیس جمهوری آرژانتین بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) از انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی از شهر تل‌آویو به قدس خبر داد.

- به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت ، «خاویر میلی» در جریان سفر امروز خود به تل‌آویو به طور رسمی انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را اعلام کرد.

18:51 | پلیس اسرائیل تظاهرات یهودیان تندرو در قدس اشغالی در اعتراض به تصمیم کالبدشکافی یک جوان برای پی بردن به علت فوت وی را سرکوب کرد

1

18:24 | تصاویری از لحظه سقوط موشک به پایگاه رامیم در شمال فلسطین اشغالی

1

18:23 | تیراندازی نظامیان صهیونیست و استقرار در اطراف ایست بازرسی بیت فوریک در شرق نابلس و زخمی شدن یک جوان فلسطینی

1

17:31 | یورش نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهر بیت قاد در شرق جنین در کرانه باختری

1

17:30 | تصاویری از خانواده های فلسطینی که پس از ویرانی منازلشان به دست صهیونیست ها در جاده های رفح زندگی می کنند.

1

17:18 | حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه

17:02 | تصاویری از بقایای مهمات ارتش اشغالگر صهیونیست در قیزان النجار ، جنوب خان یونس در جنوب باریکه غزه

1

16:55 | رهبر جنبش انصارالله یمن بدر الدین الحوثی : حمله آمریکا برای مردم ما شر مطلق است

- رویکردها و سیاست‌هایی که برخی دولت و رژیم ها در پیش گرفته‌اند، تسلیم شدن در مقابل آمریکا و باز کردن زمینه‌های لازم برای سیطره این کشور بر ملت‌هاست.

- 20 سال قبل حسین بدرالدین حوثی شهید قرآن به شهادت رسید.

- این ترور تحت نظر آمریکا و به تحریک واشنگتن علیه پروژه قرآنی انجام شد.

- شهید قرآن توسط حکومت ظلم وقت و برای کسب رضایت آمریکا در جنگ سه ماهه آن زمان مورد هدف قرار گرفت.

- شهید حوثی برای تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی کوشید.

- آمریکایی ها در تلاش هستند تا با سلطه بر اندیشه و افکار انسان ، گفتمان دینی و فعالیت های مختلف فرهنگی را تحت سلطه و کنترل خود درآورند.

- جنگ اول علیه یمن دارای رنگ و بوی تجاوزکارانه، جنایتکارانه، ددمنشانه، و ظالمانه بود.

- حوادث 11 سپتامبر ساخته و پرداخته صهیونیسم بود تا بهانه ای برای مسخ هویت مسلمانان و اشغال سرزمینهایشان داشته باشد.

- کمپین فریاد در برابر مستکبران برای جلوگیری از بستن دهان ها به راه افتاد.

16:44 | بازداشت جوان فلسطینی از اهالی قدس اشغالی

16:42 | فیلمی از زخمی شدن جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در ورودی مرکز درمانی ناصر در خان یونس

1

16:34 | فیلمی از حمله رزمندگان گردان های قدس با موشک های گراد به خودروهای و تجمع نظامیان صهیونیست در محله الامل در غرب خان یونس

1

16:07 | بازداشت گسترده فلسطینی ها در مناطق مختلف کرانه باختری

- نظامیان صهیونیست همچنان به یورش ها و حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن ادامه می دهند.

- به گزارش خبرنگار شبکه العالم از کرانه باختری ، منطقه یعبد در جنوب جنین نیز شاهد حملات روزانه علیه فلسطینی ها و منازلشان بوده و خساراتی را به آنان وارد کرده است.

1

14:35 | گزارش العالم از پاسخ مقاومت لبنان به حملات رژیم صهیونیستی

- مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان و جنگ علیه مردم باریکه غزه، مقر «رمیم» را به طور دقیق هدف قرار داد.

14:29 | آمار بازداشت فلسطینی‌ها بعد از هفتم اکتبر در کرانه باختری رود اردن به 6870 نفر رسید.

- نیروهای اشغالگر اسرائیلی 1236 شهروند اسرائیلی از جمله 30 زن و 73 کودک را در ماه ژانویه 2024 در کرانه باختری بازداشت کردند.

12:51 | جان مرشایمر، دانشمند علوم سیاسی: آنچه آزار دهنده است فقط کشتار مردم غزه نیست بلکه لذت بردن اسرائیلی‌ها از ستم به فلسطینی‌ها است

1

12:45 |عروس و داماد ترکیه ای در اقدامی به نشانه حمایت از مردم بی دفاع غزه تصمیم گرفتند از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنند و هزینه این جشن را به اهالی غزه تقدیم کنند.

1

12:38 | ترس کودکان فلسطینی از هدف قرار گرفته شدن توسط نظامیان جنایتکار صهیونیست

- این کودک فلسطینی از دو هفته پیش همراه با صدها نفر دیگر در بیمارستان أمل در شهر خان یونس در محاصره اشغالگران اسرائیلی است و اکنون که قصد خروج از بیمارستان و رفتن به مناطق به اصطلاح امن را دارند، می‌ترسد که توسط صهیونیست‌ها هدف قرار گیرد و این نیروی هلال احمر در حال آرام کردن او است.

4

12:27 | صحنه‌هایی از عملیات مشترک گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه

4

12:21 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه

- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 12 کشتار و جنایت را در این باریکه مرتکب شده است.

- در این جنایات 107 فلسطینی به شهادت رسیده و 143 نفر هم زخمی شدند.

- وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به 27585 نفر و شمار مجروحان به 66978 نفر افزایش یافته است.

- هنوز حدود 7000 نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

11:17 | لحظه اصابت موشک حزب الله به پایگاه اسرائیلی "رامیم" در شمال فلسطین اشغالی

1

10:50 | تصاویری دلخراش از تازه‌ترین جنایت اسراییلی‌ها در دیر البلح غزه (زیرنویس فارسی) ؛ 200 شهید که بیشتر آنها زن و کودک هستند ....

1

10:25 | حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی "رامیم" در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران اسرائیلی وارد کرده است.

09:50 | محاصره چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح توسط آب های جاری در سطح زمین و فاجعه زیست محیطی برای آنان در پی تخریب زیرساخت ها توسط اشغالگران

1

08:50 | نتانیاهو: جنبش حماس فلسطین شروطی را درباره آزادی اسرا مطرح کرده است که تل‌آویو هرگز آن را نخواهد پذیرفت. شروط درباره تبادل اسرا باید مشابه توافق قبلی باشد.

08:23 | تک‌تیراندازان اشغالگر اسرائیلی در منطقه بنی سهیلا در شرق خان یونس چند راس گوسفند را به گلوله می‌بندند.

1

08:08 | جوانمرد شیک‌پوش؛ توصیفی جالب در وصف یکی از نیروهای قسام

- اخیرا گردان‌های قسام فیلمی از عملیات‌ خود در نوار غزه منتشر کرد که طی آن یکی از رزمندگان این گردان‌ها با لباس و ظاهری متفاوت دیده می‌شود که شجاعانه آر پی جی در دست مقابل یک تانک اسرائیلی قرار گرفته و آن را هدف قرار می‌دهد.

- برخی فعالان فضای مجازی نام "زوروی فلسطین" را برای او انتخاب کرده‌اند.

1

07:28 | صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر از جمله حدود ششصد و 10 هزار کودک در خیابان‌های رفح آواره هستند.

یونیسف پیش تر با ابراز نگرانی از وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه اعلام کرده بود که بیش از 10 هزار کودک فلسطینی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

07:22 | حمله به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ؛ مرکز تجارت دریایی انگلستان (UKMTO) از وقوع حادثه ای در حدود ۵۷ مایل دریایی غرب بندر حدیده در یمن خبر داد. شرکت امنیت دریایی بریتانیا Embry گزارش داد که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفت.این درحالی است که آمریکا و انگلیس شب گذشته هم حملاتی علیه یمن انجام دادند.

07:19 | لحظه بمباران خانه‌ای در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس

1

07:15 | توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی گلوله باران مناطق شرق خان یونس به جنوب باریکه غزه را از سرگرفتند.

پربیننده ترین خبرها