رئیس جمهور عراق: حل بحران های منطقه با گفت و گو امکان پذیر است

رئیس جمهور عراق: حل بحران های منطقه با گفت و گو امکان پذیر است
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 17:07

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر دفاع ترکیه که امروز به بغداد پایتخت این کشور سفر کرده است، تاکید کرد که بحران های منطقه با گفت و گو حل می شود.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق روز سه شنبه در دیدار با «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه در بغداد تاکید کرد که حل بحران ها در منطقه با گفت و گو محقق می شود نه نقض حاکمیت کشورها.

یاشار گولر امروز در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال مسئولان نظامی عراق قرار گرفت.

بر اساس گزارش شبکه کُردی زبان «رووداو»، وزیر دفاع ترکیه همچنین قرار است عصر سه شنبه به اقلیم کردستان عراق سفر کند.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده بود که وزیر دفاع این کشور صبح روز سه شنبه برای گفت و گو با مقامات عراقی به بغداد سفر می کند و وزیر دفاع ترکیه را در این سفر «متین گوراک» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، همراهی می کند.

در این بیانیه به مدت زمانِ سفر یا موضوعاتی که قرار است وزیر دفاع ترکیه در جریان سفر به بغداد درباره آنها با مقامات عراقی گفت و گو کند، اشاره نشده است.

پیشتر یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳ از مقر نیروهای ترکیه در مرز شرقی این کشور با عراق دیدن کرده بود.

ارتش ترکیه از چند سال قبل تاکنون به دفعات علیه پایگاه های حزب کارگران کردستان عراق موسوم به « پ. ک. ک »، عملیات نظامی انجام داده و «گولر» تاکید کرده است که عملیات نظامی علیه پایگاه های حزب کارگران کردستان عراق بدون توجه به اینکه چه کسی از آنها حمایت می کند، ادامه خواهد داشت.

«پ. ک. ک» که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده ، طی حدود چهار دهه گذشته به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری‌های مسلحانه ترکیه و «پ. ک. ک» تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

بغداد بارها حملات هوایی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرده و رئیس جمهور عراق پیشتر در مصاحبه‌ با شبکه ۶۹۴ این کشور گفته بود که بغداد امیدوار است برای حل این مشکل با آنکارا به توافق برسد.

پربیننده ترین خبرها