پاسخ ریاض به ادعای سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره عادی‌سازی

پاسخ ریاض به ادعای سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره عادی‌سازی
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 07:55

دولت عربستان سعودی به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که گفته ریاض و تل‌آویو برای ادامه مذاکرات جهت عادی‌سازی روابط چراغ سبز نشان داده‌اند قاطعانه پاسخ داد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش عربی 21، "جان کربی" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، روز گذشته مدعی شده بود که دولت واشنگتن پاسخ مثبتی درباره آمادگی عربستان و اسرائیل برای ادامه مذاکرات جهت عادی سازی روابط دریافت کرده است.

در بیانیه‌ای که عربستان سعودی منتشر کرده، سه شرط برای عادی‌سازی عنوان شده است از جمله به رسمت شناختن کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، توقف تجاوز به نوار غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این باریکه.

"باراک راوید" روزنامه‌نگار مطرح صهیونیست در واکنش به این بیانیه ریاض نوشته است: به نظر می‌رسد عربستان سعودی از اظهارات امروز کربی عصبانی شده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی در این بیانیه متذکر شده است: با توجه به مذاکرات جاری ریاض و واشنگتن درخصوص "روند صلح عربی- اسرائیلی" و با توجه به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این‌باره، این وزارتخانه تأکید می‌کند که موضع پادشاهی درقبال قضیه فلسطین و احیای حقوق مشروع فلسطین ثابت و تغییرناپذیر است.

"محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی در سپتامبر گذشته در مصاحبه‌ای با "فاکس‌نیوز" گفته بود پادشاهی عربستان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک است امام موضوع فلسطین همچنان محور این مذاکرات است. "

پربیننده ترین خبرها