آغاز انتخابات پارلمانی پاکستان و احتمال بازگشت نواز شریف

آغاز انتخابات پارلمانی پاکستان و احتمال بازگشت نواز شریف
پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 10:42

مردم پاکستان امروز (پنجشنبه) در سایه تنش های امنیتی و سیاسی این کشور در انتخابات پارلمانی شرکت می کنند و انتظار می رود این انتخابات به بازگشت نواز شریف نخست وزیر اسبق این کشور به عرصه قدرت منجر شود.

العالم-آسیا

ساعت 8 صبح امروز حدود 90 هزار مرکز اخذ رای درهای خود را به روی ده ها میلیون رای دهنده گشودند این درحالی است که تنها چند روز پیش 28 شهروند پاکستانی در انفجارهای جنوب غرب این کشور جان باختند.

بر اساس این گزارش ، 128 میلیون رای‌دهنده پاکستانی امروز 336 نماینده پارلمان جدید کشورشان را انتخاب می‌کنند.

وزارت کشور پاکستان تعلیق موقت خدمات تلفن همراه را در سراسر کشور در زمان برگزاری انتخابات به علت مسائل امنیتی اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز از بسته شدن مرزهای پاکستان با ایران و افغانستان در روز پنجشنبه خبر داده است.

انتخابات پارلمانی پاکستان در حالی برگزار می شود که مخالفان دولت به دنبال سرکوب حزب عمران خان نخست وزیر زندانی سابق این کشور، اتهام تخلفات انتخاباتی را مطرح کرده اند.

با زندانی شدن عمران خان و ممنوع شدن حزب وی از برگزاری تجمعات انتخاباتی و نیز محدود شدن رسانه ها از پوشش دادن فعالیت مخالفان و همچنین رد صلاحیت ده ها عضو این حزب در سراسر کشور، این زمینه فراهم شده است که حزب مسلم لیگ پاکستان بیشترین کرسی های پارلمانی را تصاحب شود.

بنابراین اگر این پیروزی محقق شود، نواز شریف نخست وزیر اسبق 74 ساله پاکستان می تواند برای چهارمین بار به عرصه قدرت برگردد و اداره کشور پاکستان را با 240 میلیون نفر جمعیت به دست گیرد.

پربیننده ترین خبرها