تأکید رسانه عبری بر خیانت نتانیاهو به اسرای اسرائیلی

تأکید رسانه عبری بر خیانت نتانیاهو به اسرای اسرائیلی
پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 14:14

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مقاله ای تأکید کرد که اسرای صهیونیستی در غزه به حال خود رها شده و فدای شعارهای بی محتوایی مثل "پیروزی مطلق و اهداف حزبی" شدند. این روزنامه تصریح کرد که "بوق های تبلیغاتی نتانیاهو مدعی هستند که کابینه راستگرا از جان اسرا مهمتر است".

العالم - فلسطین اشغالی

در این مقاله آمده است "اسرا، به جز آنهایی که شانس داشتند و در معامله نخست مبادله شدند، بقیه به حال خود رها شده اند تا در آنجا بمیرند. برخی از آنها به دلیل بیماری و برخی دیگر به خاطر جراحت های مداوا نشده و یا حتی در حملات ارتش اسرائیل خواهند مرد و برخی دیگر هم قبل از ربوده شدن، مرده بودند... همه اسرا به حال خود رها شده اند و اکنون قربانی شعارهای توخالی مثل پیروزی مطلق می شوند. ادامه جنگ را به اسم مردم تقدیس می کنند، در حالیکه هدف، حفظ یک فرد خاص و یک کابینه خاص در قدرت است."

در این مقاله تصریح شده است که "نتایناهو، نخست وزیر اولویت های خود را ترسیم کرده است ... طرح آزادسازی اسرا بهایی گزاف و دردناک را برای او می طلبد و ائتلاف او را متزلزل کرده و شاید باعث فروپاشی آن شود".

نویسنده مطلب با اشاره به پاسخ حماس به طرح مبادله گفت که طرف های اسرائیلی پاسخ حماس را به طور کامل منفی ارزیابی کرده اند و نتانیاهو هیچ اقدامی برای پیشبرد این طرح صورت نداده است.

وی خاطرنشان کرد : چیزی که نتانیاهو خود، به زبان نمی آورد ، بوق های تبلیغاتی او در کانال 14 اعلام می کنند؛ آنها صدای نتانیاهو هستند و هر چیزی را که دفتر نخست وزیر به آنها دیکته کند، منعکس می کنند و اکنون کابینه راستگرا از جان اسرا مهمتر است. نتانیاهو با کنترل این بوق ها، تمام توان خود را برای از بین بردن هر گونه احتمال پیشرفت از بین می برد؛ و پیوسته اعلام می کند که "ما اسرای خرابکار را آزاد نمی کنیم" و "جنگ ادامه دارد".

پربیننده ترین خبرها