۵ سناریو پیش روی اسرائیل برای مقابله با سنوار

شنبه 21 بهمن 1402 - 00:16

خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد که اختلافات در شورای جنگ اسرائیل امروز بالا گرفته و به جایی رسیده که یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش، نشست امنیتی را که قرار بود در آن درباره موضوع حماس، پاسخ به پاریس، آتش بس و تبادل زندانیان بحث و گفتگو کنند، ترک کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس صرفندی خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد که نتانیاهو مصمم به ادامه جنگ است و طبق اظهارات امروز وی، جنگ را نمی توان متوقف کرد مگر با از بین بردن چهار تیپ حماس که امروز در رفح حضور دارند.

وی ادامه داد: «نتانیاهو می گوید که به فرماندهی ارتش دستور داده است که برای انتقال فلسطینی‌ها از منطقه رفح به مناطق امن جهت آمادگی برای ادامه نبرد، آماده شوند.»

وی خاطرنشان کرد که این موضوع با مخالفت اعضای شورای نظامی و حتی گالانت و هالیوی که وابسته به نتانیاهو هستند، مواجه شد و آنها به بنی گانتز و گادی آیزنکوت پیوسته اند.

وی افزود: «رونی یشای نویسنده اسرائیلی امروز در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که پنج سناریو برای برخورد با یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه وجود دارد که عبارتند از: ۱) سنوار با ضمانت ترور نشدن با خروج از نوار غزه موافقت کند. ۲) در ازای آزادی زندانیان امنیتی، خود را تسلیم کند و اسرای اسرائیلی را آزاد کند ۳) سنوار مانند زمان ورود نیروهای متفقین به برلین خود را به شیوه هیتلر بکشد. ۴) دستگیری یا کشتن سنوار که ممکن است منجر به کشته شدن همه اسرای اسرائیلی شود. ۵) تمام یگان‌های ویژه ارتش اسرائیل به سنگر سنوار حمله و اسیران را آزاد کنند و سنوار را بکشند.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها