رد ادعای پنتاگون با افشای حقایقی تازه از پایگاه آمریکایی برج 22 در اردن

رد ادعای پنتاگون با افشای حقایقی تازه از پایگاه آمریکایی برج 22 در اردن
شنبه 21 بهمن 1402 - 12:28

یک سایت آمریکایی با رد ادعای پنتاگون در باره پایگاه آمریکایی "برج 22" در اردن که چندی پیش هدف حمله گروه های مقاومت قرار گرفت، فاش کرد که این پایگاه مرکز تجهیز نیروهای عملیات ویژه و پایگاه پهپادهای آمریکایی بوده است.

العالم - اردن

بنابر این گزارش، سایت آمریکایی "اینترسپت" فاش کرد پایگاه آمریکایی "برج 22" که پیشتر مورد حمله قرار گرفته و طی آن 3 آمریکایی کشته و ده ها نفر دیگر مجروح شده بودند، در واقع پایگاه پشتیبانی لجستیک نبوده بلکه مرکز تجهیز نیروهای عملیات ویژه و پایگاه پهپادهای آمریکایی بوده است.

به گفته اینترسپت این پایگاه آمریکایی در اردن که مورد حمله قرار گرفت "بر خلاف ادعای پنتاگون، پایگاه پشتیبانی لجستیک نیست".

این وب سایت به نقل از دو منبع نظامی آمریکایی فاش کرد: "برج 22، پایگاه پهپادهایی است که در عملیات شناسایی دوربرد برای حمله به عناصر مسلح در سوریه و عراق استفاده می شوند".

طبق گزارشی که این وب سایت منتشر کرده است "این پایگاه، مرکزی برای تجهیز نیروهای عملیات ویژه و مرکزی برای امداد هوایی است".

در این گزارش به نقل از دو خلبان نیروی هوایی آمریکا آمده است که توصیف برج 22 به عنوان پایگاه پشتیبانی لجستیک، "یک ادعای بی پایه و اساس" است. آنها فاش کردند که "پشتیبانی لجستیک، تنها یک بخش کوچک و جزئی از مأموریت های این پایگاه است".

آنها خاطرنشان کردند که برج 22، اطلاعات تجسسی در اختیار دیگر پایگاه های هوایی آمریکا در اردن مثل پایگاه موفق السلطی قرار می دهد.

طبق عکس های ماهواره ای، پایگاه برج 22، در داخل خاک اردن و نزدیک اردوگاه آوارگان سوری "الرکبان" واقع شده است.

پربیننده ترین خبرها