گزارش العالم؛

شهرک نشینان صهیونیست موانع ایست بازرسی در کرانه باختری ایجاد کرده اند + فیلم

شنبه 21 بهمن 1402 - 18:56

شهرک نشینان صهیونیست با پوشیدن لباس نظامی در روستاها و شهرک های کرانه باختری با نصب موانع برای فلسطینیان به تهاجم خود شدت بخشیدند.

العالم - فلسطین اشغالی

رایه عروق خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، با اشاره به اینکه شهر جنین از هفتم ماه اکتبر (15 مهر / آغاز عملیات طوفان الاقصی) شاهد تشدید تنش‌ها از سوی ارتش اشغالگر اسرائیل بوده است.

این گزارش می افزاید: «شاید شب گذشته آرام‌ترین شب از هفتم اکتبر تاکنون بوده است چراکه نیروهای اشغالگر اسرائیل تقریباً هر شب به روستاها و شهرهای فلسطینیان این منطقه حمله می کردند.»

خبرنگار العالم با اشاره به پرواز اندک پهپادها بر فراز آسمان شهر جنین، خاطرنشان کرد، مردم جنین تجمعات نظامی را زیر نظر دارند. در جنین آرامش وجود ندارد. هر لحظه ممکن است طوفان برپا شود و شاهد تشدید تنش های اسرائیل در جنین باشیم.

این گزارش می افزای: هر لحظه امکان دارد که اشغالگران به روستاهای بيت أمّر، كفرقنديل و مرزه حمله کنند و ما شاهد یورش به روستاها و شهرهایی خواهیم بود که اشغالگران پیشتر وعده امن بودن آن را داده بودند.

خبرنگار العالم در خصوص ایست بازرسی های نظامی اطراف شهر جنین و تمامی شهرهای کرانه باختری خاطرنشان کرد: «این تنها نظامیان اشغالگر نیستند که پاسگاه های نظامی ایجاد می کنند، بلکه شهرک نشینان نیز شروع به مشارکت در این کار کرده اند. قرار دادن پست‌های بازرسی در ورودی‌های روستاها و شهرک‌ها توسط شهرک نشینان افراطی که لباس نظامی پوشیده اند و به فلسطینی‌ها حمله می کنند زندگی فلسطینیان را سخت‌تر از قبل کرده است.»

پربیننده ترین خبرها