درخواست قطر از شورای امنیت برای جلوگیری از نسل کشی در رفح

درخواست قطر از شورای امنیت برای جلوگیری از نسل کشی در رفح
شنبه 21 بهمن 1402 - 21:49

وزارت امور خارجه قطر با هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از شورای امنیت خواست برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی ها در این شهر توسط اشغالگران اقدام کند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه قطر درباره وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

وزارت خارجه قطر همچنین تاکید کرد: از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح و نسل کشی فلسطینی ها در این شهر به صورت فوری اقدام کند.

وزارت خارجه قطر همچنین خواستار تامین امنیت کامل غیر نظامیان بر اساس قوانین بین المللی و انسانی شد و بر مخالفت قطعی با هر گونه تلاش برای بیرون راندن فلسطینی ها از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است. این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۷ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها