تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه نتانیاهو برای تسریع امضای طرح مبادله اسرا + فیلم

يکشنبه 22 بهمن 1402 - 10:08

تل آویو و قدس اشغالی دیروز شنبه صحنه تظاهرات اعتراض آمیز اسرائیلی‌ها بود؛ معترضان از کابینه نتانیاهو خواستند هر چه زودتر طرح مبادله اسرا با حماس را امضا کند.

العالم - فلسطین اشغالی

تظاهرات کنندگان خواستار امضای فوری طرح مبادله اسرا برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی در غزه و کناره گیری نتانیاهو به دلیل شکست در اداره حمله به غزه شدند.

خانواده های اسرای اسرائیلی در شعارهای خود تأکید کردند که جان اسرا به دلیل ادامه حملات نظامی این رژیم به غزه در خطر است و باید هر چه زودتر برای نجات جان آنها، طرح مبادله اسرا را اجرا کرد.

در همین راستا عماد منی، تحلیلگر سیاسی به شبکه العالم گفت: با گذشت 4 ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و عدم تحقق نتایج ملموس و عینی، خیابان های تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی صحنه تظاهرات صهیونیست های معترض شده است. معترضان خواستار بازگرداندن اسرای اسرائیلی در غزه و اعمال فشار بر کابینه رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح آتش بس و نیز اعمال فشار بر نتانیاهو از سوی احزاب چپگرا برای کناره گیری هستند.

ایاد الزعیم، دیگر کارشناس مسائل اسرائیلی هم به شبکه خبری العالم گفت: بعد از گذشت 4 ماه از جنگ و ناتوانی نتانیاهو و کابینه او در تحقق اهداف تعریف شده برای این حمله، توده شهرک نشینان صهیونیست معتقدند که نتانیاهو به عمد و فقط برای تحقق اهداف شخصی و سیاسی خود و ماندن در کرسی قدرت، سعی دارد جنگ را طولانی کند.

پیش از این کانال 12 تلوزیون عبری فاش کرده بود که در سایه انتشار خبرهای ناامید کننده درباره نحوه کشته شدن "یوسی شرابی"، اسیر صهونیست – که گفته می شود در حمله ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده است- ، خانواده های اسرای این رژیم، برای هرگونه خبر درباره پیشبرد طرح مبادله اسرا انتظار می کشند.

به گفته کانال 12 عبری، شورای نظامی "اسرائیل" پاسخ حماس به مصر را "بی فایده و مبالغه آمیز" ارزیابی و اعلام کرده است که "تا وقتی که تضادهای موجود در مواضع حماس محدود نشوند"، رفتن به مصر بی فایده است.

در مصر گفتگوها برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه با نظارت و سرپرستی مصر و قطر و با شرکت هیئتی از حماس ادامه دارد. موضوع این گفتگوها، مقدمات مبادله اسرا و توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از پاسخ حماس به طرح آتش بس دوحه و قاهره است.

پربیننده ترین خبرها