محاصره بیمارستان‌های غزه؛ شهادت ۳ بیمار در پی نبود اکسیژن

محاصره بیمارستان‌های غزه؛ شهادت ۳ بیمار در پی نبود اکسیژن
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 13:48

هلال احمر فلسطین صبح امروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که چند بیمارستان باقی‌مانده غزه همچنان در محاصره هستند و ممانعت اشغالگران از ورود تجهیزات پزشکی موجب شهادت بیماران شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«ارتش اشغالگر صهیونیستی حدود یک هفته است اجازه ورود کپسول اکسیژن به بیمارستان أمل را نداده است که بر اثر آن ۳ بیمار به شهادت رسیده‌اند»، این گزارش امروز هلال احمر فلسطین است.

هلال احمر در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه ادعای صهیونیست‌ها درباره ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان أمل به هیچ وجه صحت ندارد، خاطرنشان کر که رژیم اشغالگر تجهیزات پزشکی این بیمارستان را نابود، پرسنلش را مورد حمله قرار داده و ۹ نفر را هم بازداشت کرده است.

با گذشت ۱۲۸ روز از حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۱۷ فلسطینی شهید و ۱۵۲ نفر دیگر مجروح شدند.

حالا شمار شهدای فلسطینی از ۲۸ هزار تن گذشته و جنایات رژیم اشغالگر ادامه دارند؛ در همین شرایط تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند که ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

طبق گزارش‌های امروز رسانه‌ها ارتش رژیم اشغالگر شهر خان‌یونس به ویژه محوطه بیمارستان ناصر [یکی از معدود بیمارستان‌های باقی‌مانده غزه] را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داده است.

هلال احمر فلسطین در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرد که رژیم اشغالگر همچنان از ورود سوخت برای ادامه کار ژنراتورهای بیمارستان أمل جلوگیری می‌کند و همین مسئله این بیمارستان را با خطر خروج از خدمت مواجه کرده است.

پربیننده ترین خبرها