گزارش العالم از تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری مصر در استانبول+فیلم

دوشنبه 23 بهمن 1402 - 11:53

هزاران شهروند ترکیه با تجمع در مقابل کنسولگری مصر در استانبول به روند کند و ناچیز ورود کمک های بشردوستانه به غزه و بستن گذرگاه رفح اعتراض و مراتب حمایت خود را از اهالی غزه اعلام کردند.

العالم - ترکیه

به موازات ادامه نسل کشی در غزه و افزایش مراتب همبستگی و خشم مردمی نسبت به اوضاع این منطقه در سراسر جهان، در ترکیه هم فعالیت های مردمی به همین مناسبت ادامه دارد.

یکی از این فعالیت ها، تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری مصر در استانبول است که تجمع کنندگان خواستار پایان دادن به محاصره غزه وبازگشایی گذرگاه رفح شدند.

دکتر محمود کارد، یکی از حاضران در این تجمع اعتراضی گفت: ما از 7 اکتبر تا الان، در تظاهرات و کمپین های متعددی با موضوع غزه شرکت کرده ایم. امروز با شرکت در این تجمع، خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و دادن اجازه عبور به کامیون های حامل کمک های بشردوستانه هستیم و این، حداقل وظیفه ما در قبال شهروندان غزه است.

تجمع کنندگان خواستار توقف حمله به غزه شدند و بر ضرورت تلاش جدی کشورهای عربی و اسلامی برای کمک به شهروندان غزه تأکید کردند همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای خارج کردن مجروحان و ورود بی قید و شرط کمک های بشردوستانه شدند.

ترکیه از آغاز حمله به غزه صحنه تحرکات اعتراضی مردم خشمگین علیه ادامه نسل کشی و گرسنه کردن غزه و سکوت محافل بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها