رئیس سابق موساد: جنگ با حزب الله به نفع اسرائیل نیست/ توسل تل آویو به 2 ناو هواپیمابر برای نجات از حملات حماس

رئیس سابق موساد: جنگ با حزب الله به نفع اسرائیل نیست/ توسل تل آویو به 2 ناو هواپیمابر برای نجات از حملات حماس
شنبه 28 بهمن 1402 - 13:08

شبکه اسرائیلی «کان» شامگاه جمعه گزارش داد که مقامات اسرائیلی پس از تهدید سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، چندین جاده در شمال سرزمین های اشغالی را بستند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی الانباء، دانی یاتوم، رئیس سابق موساد اسرائیل تاکید کرد: «به نفع اسرائیل نیست که جنگ با حزب الله در جنوب لبنان را آغاز کند.»

یاتوم در اظهاراتی به یک رسانه اسرائیلی گفت: «اسرائیل امروز به تنهایی در مقابل محور مقاومت ایستاده است و به جای اینکه محور لیبرال دموکرات به رهبری ایالات متحده آمریکا با این محور بجنگد، ما تنهایی مجبور به مبارزه با آن هستیم.»

وی ادامه داد: «در 7 اکتبر وقتی متوجه شدم که برای نجات اسرائیل به دو ناو هواپیمابر نیاز داریم، شوکه شدم. ما فکر می‌کردیم در حال جنگ با پابرهنه ها (مبارزان حماس) هستیم.» وی تاکید کرد اسرائیل باید از واقعیت درس بگیرد تا سراغ حرف های بیهوده نرود.

گرشون کوهن فرمانده سابق ستاد و ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: «ما در یک وضعیت بی سابقه و واقعا فاجعه بار هستیم و وضعیت در شمال (جنگ با حزب الله) بسیار دشوار است.»

کانال 13 اسرائیل نیز گزارش داد: «ما در سال 1967 نیستیم. هیچ ارتشی وجود ندارد و ما توانایی آن را نداریم که در یک عملیات زمینی برای بازگرداندن حزب الله به شمال رود لیطانی شرکت کنیم و هدف همه تهدیدها ایجاد یک عملیات بین المللی است.»

منابع نظامی صهیونیست پیشتر تایید کرده بودند که ارتش اسرائیل توانایی نبرد شدید و همزمان در دو جبهه نوار غزه و لبنان را ندارد.

چند روز پیش نیز رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که حزب الله تا زمانی که درگیری ها در غزه ادامه دارد، شهرک نشینان شمال سرزمین های اشغالی را به عنوان «زندانی» نگه می دارد.

پربیننده ترین خبرها