گزارش العالم از هدف قرار دادن یک کشاورز و دخترش هنگام جمع آوری گیاهان برای تغذیه+ ویدیو

شنبه 28 بهمن 1402 - 22:19

نظامیان اشغالگر یک کشاورز و دخترش را در بیت حانون هنگام جمع آوری گیاهان برای تغذیه، هدف قرار داده و زخمی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار شبکه خبری العالم با بیان این که حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد، گزارش داد: بر اثر یورش نظامیان صهیونیست به بیت حانون یک کشاورز و دخترش که در حال کندن و جمع آوری گیاهان بر روی زمین خود برای قوت روزانه بودند، زخمی و به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند.

بنابر این گزارش، بسیاری از مردم غزه ناچارند روزانه برای کندن گیاهان قابل خوردن به جای غذا به زمین های خود بروند.

خلیل ابوسرایا، شهروند فلسطینی در باریکه غزه که از ناحیه پا مجروح شده است و یکی از قربانیان این تجاوزات است، گفت که به شدت از کمبود دارو و امکانات پزشکی رنج می برد. وی افزود که پاشنه پای خود را از دست داده و به شدت نیاز به توان‌بخشی دارد.

ابوسرایا توضیح داد که برای جمع آوری هیزم برای خانواده اش بیرون رفته بود که هدف پهپاد اشغالگران قرار گرفت. وی پس از مجروح شدن به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شد اما به دلیل کمبود دارو و امکانات، شش روز بدون مداوا و جراحی ماند و زمانی که مردم به دنبال حملات و بمباران مداوم رژیم صهیونیستی به بیمارستان فرار کردند، او هم همراه آنها فرار کرد و به شهر رفح رفت.

این شهروند مجروح فلسطینی از سوی بیمارستان یوسف النجار پذیرش و به بیمارستان صحرایی اندونزی منتقل شد. وی که حدود نیمی از پای خود را از دست داده است، اکنون برای راه رفتن به کفش های مخصوص نیاز دارد، اما این کفش ها در هیچ جای باریکه غزه پیدا نمی شود.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، وضعیت این شهروند قربانی فلسطینی مانند ده ها هزار مجروح دیگر است که نیاز به توانبخشی پس از جراحت های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی دارند اما به دلیل نبود امکانات در باریکه غزه از امداد رسانی محروم مانده اند.

پربیننده ترین خبرها