لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 07:53

تجاوز مستمر رژیم اسرائیل به باریکه غزه با توجه به انتظارات حمله قریب الوقوع اشغالگران به رفح که حدود 1.5 میلیون نفر آواره در آن حضور دارند، وارد صد و سی و پنجمین روز خود شد.

العالم - فلسطین اشغالی

بمباران زمینی و هوایی اشغالگران در مناطق مختلف باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز شنبه تایید کرد که در 9 حمله رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 83 نفر شهید و 125 تن دیگر مجروح شدند و مجموع قربانیان رژیم صهیونیستی را به 28858 شهید و 68677 مجروح رسانده است.

با توجه به تداوم تهدیدهای اشغالگران علیه شهر رفح و بی توجهی آنها به تمامی درخواست‌های جهانی، شمار زیادی از آوارگان به رفح مجبور شدند مهاجرات معکوس در پیش بگیرند و به مرکز غزه بازگردند هر چند در این مسیر بازگشت امنیت آنها بیشتر از پیش به خطر می‌افتد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 135مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:00 | فردا کلید می خورد؛پرونده جدید رژیم صهیونیستی در لاهه با موضوع اشغالگری

دیوان بین‌المللی دادگستری فردا (دوشنبه /۳۰ بهمن) بررسی پیامدهای قانونی اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را با هدف ارائه نظر مشورتی به مجمع عمومی سازمان ملل آغاز می‌کند. (جزئیات خبر)

21:41 | صحنه های از منفجر کردن خانه‌ای که نظامیان اسرائیلی در آن پناه گرفته بودند

فیلم

21:05 | حزب الله یک پهباد اسرائیلی را در اختیار گرفت

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند حزب الله یک پهباد وابسته به شهرداری المطله در شمال فلسطین اشغالی را تحت کنترل گرفته و آن را به لبنان انتقال داده است.

20:38 | رژیم صهیونیستی سفیر برزیل را به خاطر اظهارات لولا داسیلوا فراخواند

به دنبال اظهارات لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل که جنگ اسرائیل در غزه را با «هولوکاست» مقایسه و خاطرنشان کرد، آنچه در نوار غزه برای مردم فلسطین رخ می‌دهد، یک جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی است، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر برزیل را فرا خواند.

20:13 | طرح جالب حزب الله در حمایت از قدس

19:59 | شیخ زکزاکی: دشمن دربرابر 4 هزار رزمنده، مرتکب کشتار 20 هزار فلسطینی شده است

رهبر جنبش اسلامی نیجریه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران منبع الهام برای ملت های مسلمان در برابر زورگویان و استکبار است، در باره جنگ غزه گفت: در حالی که رزمندگان حماس فقط 4 هزار نفر هستند اما دشمن تاکنون بیش از 20 هزار فلسطینی را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده، در حالی که مدعی است با حماس می جنگد. (جزئیات خبر)

18:27 | حمله حزب الله لبنان به ۶ پایگاه و مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان از هدف قرار دادن ۶ پایگاه نظامی و مرکز تجمع رژیم صهیونیستی طی امروز (یکشنبه) از جنوب لبنان و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان این رژیم خبر داد.

بنابر این گزارش، حزب الله لبنان در بیانیه ای از هدف قرار دادن پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شهرک اشغالی ایون مناحیم خبر داد و تاکید کرد که در این حمله تعدادی از نظامیان این رژیم کشته و یا زخمی شدند. (جزئیات خبر)

17:33 | ارتش رژیم صهیونیستی شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

فیلم

16:59 | شهادت 2 جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در طولکرم

نظامیان صهیونیست دو جوان فلسطینی را بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در کرانه باختری فلسطین به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

بنابر گزارش فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «نبیل عطا محمد عامر» جوان ۱۹ ساله فلسطینی در نتیجه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولکرم در کرانه باختری به شهادت رسید. (جزئیات خبر)

16:57 | درگیری حزب‌الله و رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (یکشنبه) از تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بنابر گزارش الجزیره، دو موشک از جنوب لبنان به سمت پادگان «زبدین» در مزارع اشغالی «شبعا» شلیک شد. (جزئیات خبر)

15:35 | حضور مسلح مجری‌ها و خبرنگارن اسرائیلی در رسانه‌ها

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که طرفداران بن‌گویر وزیر به اصطلاح امنیت داخلی رژیم اشغالگر مجوز حمل سلاح برای کارکنان بخش رسانه در رژیم اشغالگر را صادر کردند.

تاکنون تصاویر بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان در اماکن عمومی سلاح حمل می‌کنند. (جزئیات خبر)

15:30 | انتقال مروان برغوثی از انفرادی ریمونیم به انفرادی الرمله

قدروه فارس، رئیس شورای امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت اداره زندان های رژیم اشغالگر مروان برغوثی، اسیر فلسطینی را از سلول انفرادی در زندان ریمونیم به سلول انفرادی در زندان الرمله منتقل کرده است. (جزئیات خبر)

15:01 | اینحا غزه زندگی هنوز جاریست ...

فیلم

12:27 | سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی اعلام کرد از روز گذشته تا این لحظه بیش از 50 شهید و 150 مجروح دیگر به این بیمارستان منتقل شدند.

12:11 | لحظه شهادت یک کودک فلسطینی مجروح و تلاش برای نجات او

1

11:13 | تصاویری عجیب از کودکی فلسطینی که در حمله رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده است

10:56 | هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی طبق سوم بیمارستان أمل در خان یونس را هدف قرار داده است.

10:40 | مدیر کل سازمان بهداشت جهانی:

- بیمارستان ناصر پس از یک هفته محاصره و حملات مستمر از چرخه خدمت خارج شده است.

- ارتش رژیم صهیونیستی به تیم ما اجازه ورود به بیمارستان ناصر به منظور ارزیابی وضعیت بیماران و نیازهای پزشکی را نداد.

- نزدیک به 200 بیمار در بیمارستان ناصر بستری هستند که 20 نفر از آن‌ها باید به دیگر بیمارستان‌ها انتقال داده شوند.

10:33 | یکی از رهبران فلسطینی: آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

10:31 | تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر طبق اعلام ارتش این رژیم به 573 نفر افزایش یافت.

09:41 | تظاهرات گسترده حمایت از مردم غزه در خیابان‌های لندن

گالری

09:34 | حاوی صحنه‌های دلخراش؛ کودک 7 ماهه فلسطینی یکی از قربانیان حملات بامداد امروز اشغالگران صهیونیست به غزه

4

09:19 | بن گویر خواستار جلوگیری از ورود ساکنان فلسطینی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی شد و بر لزوم جلوگیری از ورود آنها به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

09:13 | تصاویری از پیکرهای شهدا در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلحِ غزه؛ به دلیل تعداد زیاد شهدا، پیکرها در حیاط بیمارستان انباشته شده است.

4

08:26 | شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تشکیل جلسه‌ای برای رای گیری در مورد پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس فوری در غزه شد.

- هیئت الجزایر در سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه اصلاح شده‌ای را بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که در آن خواستار آتش بس فوری در باریکه غزه به دلایل بشردوستانه شد.

- شورای امنیت روز سه شنبه را به عنوان تاریخ رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه تعیین کرد

08:14 | دست کم 66 فلسطینی از جمله شماری زن و کودک در حملات صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی در مرکز و جنوب غزه، به شهادت رسیدند.

07:57 | قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه را گلوله باران کردند.

07:53 | رسانه‌های عبری زبان تجمع شنبه شب را بزرگترین تجمع ضد نتانیاهو و کابینه او از 7 اکتبر توصیف کردند

1

07:47 | لیندا توماس گرینفلید نماینده آمریکا در شورای امنیت: اگر پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه به شکل فعلی به رای گذاشته شود، تصویب نخواهد شد.

- پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده نتایج توافقی را که آمریکا روی آن کار می‌کند، محقق نخواهد کرد و با آن در تضاد است.

- شورای امنیت باید متعهد شود هرگونه اقدامی به افزایش فشارها بر حماس جهت پذیرش توافق مورد نظر این کشور منجر شود.

07:39 | جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز یکشنبه خانه‌ای را در محله شیخ رضوان در شهر غزه بمباران کردند که طی آن 7 نفر شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

07:33 | تصاویری دیگر از تظاهرات هزاران صهیونیست در تل آویو برای توافق فوری تبادل اسیران و برگزاری انتخابات زودهنگام

1

00:33 | رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال تشدید بمباران مناطقی در شهر رفح و اطراف آن در جنوب باریکه غزه است.

00:27 | بمباران خان‌یونس؛ اشغالگران بار دیگر خان‌یونس را بمباران کردند.

00:20 | شهادت 10 نفر بر اثر بمباران آپارتمان مسکونی و زمین کشاورزی

در پی بمباران خانه ای در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه و زمین های کشاورزی در شمال رفح، 10 فلسطینی از جمله کودک و زن به شهادت رسیدند.

برجسته ترین تحولات جنگ غزه در روز گذشته (شنبه)

  • گردان شهدای الاقصی اعلام کرد که در سه روز گذشته 9 عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.
  • نیروهای اشغالگران شمار زیادی از مدیران و خدمه مجتمع پزشکی ناصر را در حین انجام وظیفه برای مداوای مجروحان و بیماران بازداشت کردند.
  • اشغالگران زمینی که آوارگان در شمال رفح در آن حاضر بودند را بمباران کرد.
  • ارتش اشغالگر از مجروحیت شدید دو سرباز خود در باریکه غزه خبر داد.

پربیننده ترین خبرها