تظاهرات گسترده در تل‌آویو؛ شهرک‌نشینان خواستار استعفای نتانیاهو شدند

يکشنبه 29 بهمن 1402 - 12:55

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست با برگزاری تظاهرات گسترده در تل‌آویو خواستار امضای هرچه زودتر توافق مبادله اسیران با مقاومت شدند و از نتانیاهو خواستند استعفا دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شهرک‌نشینان به منظور تحت فشار گذاشتن نتانیاهو برای موافقت با توقف جنگ و امضای توافق مبادله اسیران، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند. آنها در تل‌آویو خیابان منتهی به وزارت جنگ را مسدود کردند.

این تظاهرات همچنین در حیفا و هرتسیلیا و قدس‌اشغالی برگزار شد. شهرک‌نشینان از نتانیاهو خواستند تا منافع سیاسی خود را کنار بگذارد. آنها تاکید می‌کردند که نتانیاهو آنها را نادیده می‌گیرد و به درخواست‌های آنها توجهی ندارد. تظاهرکنندگان از نتانیاهو خواستند استعفا دهد.

تظاهرکنندگان صهیونیست تلاش کردند تا وارد مقر وزارت جنگ شوند و خیابان‌های متعددی در داخل اراضی اشغالی را مسدود کنند. آنها شعار می‌دادند: «خواهان بازگشت اسرا هستیم».

«فراس یاغی» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفتگو با العالم گفت: این تظاهرات در تل‌آویو موجب تقویت موضع حماس در مساله تبادل اسیران می‌شود.

«آرنون بار دیوید» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در رژیم صهیونیستی نیز در این تظاهرات حضور داشت.

وی پیش از این نتانیاهو و کابینه‌اش را شکست‌خورده توصیف کرد. «بار دیوید» کابینه نتانیاهو را مسئول فروپاشی اقتصادی و نظامی و سیاسی در رژیم صهیونیستی دانست و خواستار سرنگونی نتانیاهو و تعیین تاریخی برای برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

«داود بدران» تحلیلگر سیاسی نیز به خبرنگار العالم اظهار داشت: «آرنون بار دیوید» کابینه رژیم صهیوسینتی را مسئول بحران نظامی و اقتصادی در این رژیم می‌داند؛ ورود اتحادیه‌های کارگری به خط اعتراضات علیه نتانیاهو می‌تواند تاثیر گسترده‌ای داشته باشد.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر خطرناک‌ترین و بدترین مراحل را سپری می‌کند. این رژیم از لحاظ سیاسی دچار سردرگمی است. فرماندهان نظامی ارتش هشدار دادند که نظامیان دچار یاس و ناامیدی شده و شهرک‌نشینان نیز دچار چنددستگی هستند.

پربیننده ترین خبرها