بیمارستان «ناصر» دیگر قادر به خدمت‌رسانی نیست/ بازداشت مدیران و پزشکان بیمارستان

بیمارستان «ناصر» دیگر قادر به خدمت‌رسانی نیست/ بازداشت مدیران و پزشکان بیمارستان
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 13:00

مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس ، در جنوب نوار غزه ، پس از یورش نیروهای اشغالگر به آن و دستگیری کادر پزشکی آن، به طور کامل از دسترس خارج شد.

العالم - فلسطین اشغالی

بیمارستان ناصر دومین مجموعه بزرگ پزشکی غزه است که پس از بیمارستان الشفاء به طور کامل از کار افتاده است.

در همین زمینه عکسی که رسانه های عبری منتشر کرده اند حکایت از دستگیری دکتر عاطف الحوت رئیس مجتمع پزشکی ناصر دارد، دکتر الحوت خسته به نظر می رسید و در محاصره گروهی از سربازان اشغالگر است که بیمارستان را پس از هفته‌ها محاصره به آن حمله کردند.

سازمان‌های حقوق بشر تأیید کردند که نیروهای اشغالگر اسرائیل تعداد زیادی از کادر پزشکی را از داخل مجتمع پزشکی «ناصر» پس از اینکه تحت «شرایط غیرانسانی» تحت بازجویی قرار دادند، دستگیر کردند.

پایگاه خبری «الجزیره» قطر به نقل از رئیس سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که «تدروس آدهانوم گبریسوس» تاکید کرد که نظامیان صهیونیست اجازه ورود گروه‌های سازمان جهانی بهداشت را برای ارزیابی وضعیت بیماران و بررسی نیازهای پزشکی نمی دهند.

وی افزود که حدود ۲۰۰ بیمار در بیمارستان ناصر بستری هستند و ۲۰ نفر از آن‌ها باید به بیمارستان های دیگر منتقل شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز بتازگی اذعان کرد که یکصد فلسطینی را داخل مجتمع بیمارستانی ناصر بازداشت کرده است.

از طرفی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش داد که نظامیان صهیونیست شمار زیادی از کادر درمان مجتمع بیمارستانی ناصر را بازداشت کرده و بسیاری از نیروهای کادر درمان، بیماران و آوارگان را در شرایط غیرانسانی تحت بازجویی قرار داده اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، به دلیل از کار افتادن ژنراتورها، برق مجتمع بیمارستانی ناصر همچنان قطع و جان بیماران و زخمی های نیازمند اکسیژن در خطر است.

با گذشت ۱۳۵ روز از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شمار شهدای این منطقه از آغاز جنایات رژیم اشغالگر در ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده و در حالی که تلاش های میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان جنایت می کنند و ملت مظلوم فلسطین در آتش زیاده خواهی صهیونیست ها محاصره شده اند.

پربیننده ترین خبرها