سخنگوی طالبان نگرانی‌ها درباره افغانستان در کنفرانس امنیتی مونیخ را بی‌اساس خواند

سخنگوی طالبان نگرانی‌ها درباره افغانستان در کنفرانس امنیتی مونیخ را بی‌اساس خواند
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 21:24

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان نگرانی‌های مطرح شده در «کنفرانس امنیتی مونیخ» نسبت به افغانستان را بی‌اساس خواند و گفت که حقوق همه شهروندان این کشور محترم شمرده می‌شود.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری باختر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) این نگرانی‌ها را تکذیب کرد و نوشت: نگرانی‌های مطرح شده در نشست مونیخ بی‌اساس است.

وی افزود: افغانستان بعد از سال‌ها امن شده است، اینجا هیچ‌گروه بیگانه‌ای وجود ندارد و اجازه‌ فعالیت نیز به آن‌ها داده نمی‌شود. در ۲ سال اخیر، با حکومت سرپرست طالبان، تهدیدی از افغانستان متوجه هیچ کشوری نشده است و گام‌های محکم و موثری برای مقابله با مواد مخدر برداشته شده، کشت آن به صفر رسیده است و مبارزه علیه قاچاق نیز ادامه دارد.

ذبیح الله مجاهد اظهار داشت: به حقوق همه شهروندان کشور از جمله زنان احترام گذاشته می‌شود. مردم امنیت جانی، مالی و روانی دارند و درب دادگاه‌ها همچنان برای همه افغانستانی‌ها، بدون هیچ‌گونه تبعیضی، باز است و حقوق آنها برآورده می شود.

مجاهد همچنین گفت: افغانستان به سوی رفاه اقتصادی پیش می‌رود، ارزش ارز این کشور حفظ و پروژه‌های بزرگی آغاز شده است. در بخش‌های بهداشت، آموزش و پرورش و ساخت و ساز پیشرفت صورت گرفته و برنامه‌های بهتری در دستور کار قرار دارند.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افزود: با وجود این پیشرفت‌ها، ادامه داشتن ارائه تصویری نادرست از افغانستان، جوسازی و ایجاد احساس ترس نسبت به افغانستان یا بر کمبود معلومات کشورها دلالت دارد یا اینکه مجامع بدخواه اطلاعات نادرستی را به چنین کنفرانس‌هایی منتقل می‌کنند. سوگیری‌های توطئه‌آمیز هرچقدر جوسازی کنند، افغانستان بازهم به پیشرفت‌ خود ادامه می‌دهد و منتظر بیانیه و تشویش هیچ کسی نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا،‌ این در حالی است که در «کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۴»، ۱۲ کشور اروپایی نسبت به وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفتند که شرایط افغانستان از کنفرانس سال گذشته تاکنون تغییری نکرده است.

پربیننده ترین خبرها