نماینده دموکرات: به بایدن به خاطر مواضعش در قبال غزه رای ندهید

دوشنبه 30 بهمن 1402 - 10:42

نماینده دموکرات عضو پارلمان آمریکا از ایالت میشیگان از سایر نمایندگان دموکرات عضو پارلمان این کشور خواست که در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در این ایالت، علیه جوبایدن رای دهند.

العالم-امریکا

رشیده طلیب در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد در حالی که خارج از محل برگزاری انتخابات درون حزبی مقدماتی ایستاده بود خطاب به هم حزبی های خود گفت: اگر می خواهید صدای بالاتر باشیم بیایید و بدون هیچ قید و بندی رای خود را به صندوق بیندازید.
وی که آمریکایی فلسطینی الاصل است به نارضایتی خود از نقش دولت بایدن در حملات تجاوزکارانه رژيم صهیونیستی علیه غزه اشاره و خاطرنشان کرد: ما دولتی را که از جنگ و بمب و ویرانگری حمایت کند نمی خواهیم؛ ما خواهان زندگی و حمایت از زندگی هستیم؛ ما می خواهیم پشتیبان همه کسانی باشیم که در غزه کشته می شوند.

وی افزود: در حال حاضر این راهی است که می توانیم بواسطه آن صدای خود را بالاببریم؛ ما شاهد آن هستیم که دولت آمریکا قادر به ایفای نقش آفرینی اثر گذار نیست.

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها در ایالت میشیگان 27 فوریه برگزار می شود و آمریکایی ها نوامبر سال جاری برای انتخاب رئیس جمهور آینده پای صندوق های اخذ رای می روند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهور و معاون اولش به همراه هم انتخاب می‌شوند. این انتخابات به شکل غیرمستقیم برگزار می‌گردد یعنی برنده از طریق رأی اعضای مجمع گزینندگان آمریکا انتخاب می‌شود.

امروزه، رای‌دهندگان در هر ایالت به فهرستی از گزینندگانی که توسط احزاب گوناگون یا نامزد‌ها مشخص شده‌اند رأی می‌دهند. گزینندگان از پیش قول می‌دهند تا در موعد انتخابات به نامزد حزبشان (که نامش معمولاً به جای برگۀ رأی رای‌دهندگان منفرد روی برگۀ رأی گزینندگان وجود دارد) رأی خواهند داد.

برندۀ انتخابات نامزدی است که بتواند ۲۷۰ رأی از مجمع گزینندگان به دست آورد. این امکان وجود دارد که یک نامزد رأی گزینندگان را به دست آورد، اما در سطح ملی رأی مردمی را از دست بدهد (یعنی در سطح ملی آرای کمتری نسبت به منتخب اول به دست آورد.) تا پیش از تصویب متمم دوازدهم قانون اساسی ایالات متحده مورخ ۱۸۰۴ نفر دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان معاون اول انتخاب می‌شد.

پربیننده ترین خبرها