تبدیل شهرها و روستاهای کرانه باختری به زندان توسط رژیم اشغالگر

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 14:08

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل، با هدف منزوی کردن شهرها و تبدیل آنها به بخش های جداگانه برای کنترل آنان و محافظت از شهرک نشینان ساکن شهرک های  زمین های روستایی جنوب نابلس ، ده دروازه آهنی را در ورودی روستاها و شهرک ها در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری قرار دادند.

العالم فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی با محاصره ی بی‌سابقه جاده‌های اصلی و فرعی و ورودی شهرها، شهرک‌ها و روستاهای کرانه باختری اشغالی با قرار دادن دروازه‌های آهنی و مکعب‌های سیمانی و بر اساس این اقدامات خودسرانه، کرانه باختری را به «بخش‌های» پراکنده و ناپیوسته‌ای تبدیل کرده، به گونه ای که ده دروازه‌ ی جدید را در روستاهای جنوب شهر نابلس قرار داد، که نیروهای اشغالگر از طریق آن‌ بتوانند در کمترین زمان ، محاصره کنند.

"غسان دغلاس" سرپرست فرمانداری نابلس به شبکه العالم گفت: «رژیم اشغالگر هر روز اقدامات نژادپرستانه ی بیشتری انجام می دهد و ده دروازه در ورودی های ده روستا قرار داده و این یعنی تبدیل این روستاها به زندانی بزرگ که این مساله در روحیه بچه ها و دانش آموزان تاثیر می گذارد زیرا آنها به زندان وارد شده و از ان خارج می شوند و بر روی همه ابعاد زندگی اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی تاثیر می گذارد.

این اقدام آنان، روستاها و شهرها را به زندانی بزرگ تبدیل کرده زیرا رژیم اشغالگر هر لحظه برای قطع ارتباط روستاها، درهای آن را می بندد.

این امر باعث آسیب رساندن به همه ی ابعاد زندگی حدود 56 هزار شهروند این مناطق و در مقابل موجب حفاظت و سهولت رفت و آمد شهرک نشینان می شود.

هیچ کس از محاصره، بازرسی و آزار و اذیت ایست های بازرسی معاف نیست، به گونه ای که فلسطینی ها برای جابجایی و حرکت ساعت های طولانی در انتظار می مانند.

کرانه باختری اشغالی به بهانه های امنیتی شاهد واقعیت های تلخی، تحت محاصره اسرائیل است ، اما هدف اصلی تبدیل شهرها و روستاها به قفس های بسته و ایجاد انزوای جغرافیایی برای تامین آسایش و حفاظت از شهرک نشینان است.

پربیننده ترین خبرها