الجزایر: اشغالگران صهیونیست حق اعمال حاکمیت بر سرزمین‌های فلسطین را ندارند

الجزایر: اشغالگران صهیونیست حق اعمال حاکمیت بر سرزمین‌های فلسطین را ندارند
سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:16

نماینده تیم حقوقی الجزایر در دیوان بین المللی دادگستری با بیان اینکه سیاست های رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین فلسطین مغایر و نقض آشکار  قوانین بین المللی است، تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست حق اعمال حاکمیت بر سرزمین‌های فلسطین را ندارند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش تلویزیون الجزایر، «احمد لعرابا» نماینده تیم حقوقی این کشور امروز (سه شنبه) در دومین جلسه رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری، افزود: رژیم صهیونیستی به طور عمد اشغالگری خود را در سرزمین های فلسطین گسترش می‌دهد تا با ایجاد فضایی، بقای خود را در سرزمین‌های فلسطینی تضمین کند.

وی با بیان اینکه «سیاست هایی که رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین های فلسطین اعمال می کند، مغایر و نقض آشکار قوانین بین المللی است»، اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل در پرتو سکوت بین‌المللی تلاش می کند که سیاست های خود را عملی و الحاق سرزمین‌های فلسطینی را اجرا کند.

نماینده تیم حقوقی الجزایر در دیوان بین المللی دادگستری با اشاره به اینکه نقض مداوم قواعد و اصول حقوق بین الملل توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد، گفت: سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل پیامدهای قانونی دارد که همه کشورها و سازمان ملل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لعرابا خواستار تسریع در صدور نظر مشورتی دیوان بین المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها با هدف تنویر چشم‌انداز سیاسی شد و تاکید کرد که اعمال قوانین بین المللی در سرزمین های فلسطینی اشغال شده توسط رژیم اسرائیل ضروری است.

وی همچنین نسبت به وقوع قتل عام احتمالی در صورت حمله زمینی ارتش رژیم اشغالگر به شهر رفح که مملو از آوارگان فلسطینی است، هشدار داد و تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل حق اعمال حاکمیت بر سرزمین های فلسطین را ندارند.

به گزارش ایرنا، جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از دیروز (دوشنبه) در لاهه آغاز شد.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز ( ۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

در طول این جلسات، قرار است افزون بر اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی، به درخواست های رسیده به دیوان بین المللی دادگستری از ۵۲ کشور جهان که در تاریخ دادگاه بی سابقه است، رسیدگی شود.

اقدامات رژیم صهیونیستی از قبیل تغییر ترکیب جمعیتی، وضعیت غیرانسانی شهر اشغالی قدس، تصویب قوانین و نیز اقدامات تبعیض آمیز رژیم در این خصوص، از جمله مواردی است که در یوان بین‌المللی دادگستری مورد رسیدگی قرار می گیرد.

پربیننده ترین خبرها