یمنی ها با سرنگون کردن پهپاد «ام کیو ۹»، آمریکا را آشفته کردند!

چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 10:13

در واکنش به عملیات  نظامی یمنی ها علیه کشتی های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و خلیج عدن  و سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به پنتاگون ، آمریکا و انگلیس چندین منطقه را در استان حدیده یمن هدف حملات هوایی قرار دادند.

اختصاصی العالم - الیمن

نیروهای یمنی در یک روز سرنوشت ساز و در ادامه حمایت از غزه در عملیاتی چهارگانه چندین هدف آمریکایی – انگلیسی را با موشک های دریایی هدف هجوم دقیق قرار دادند که آخرین آن شلیک به ۲ کشتی آمریکایی در خلیج عدن بود.

نیروهای مسلح حکومت صنعا قبل از آن هم با استفاده از پهپاد به یک کشتی که با پرچم جزایر مارشال در دریای سرخ و در شمال جیبوتی حرکت می کرد، حمله کردند . این حمله گرچه تلفات جانی در پی نداشت اما خسارت هایی به بدنه کشتی وارد کرد.

پیش از این نیز یمنی ها با موشک، یک کشتی انگلیسی را در تنگه باب المندب هدف قرار دادند و خسارت های فراوانی به آن وارد ساختند که به گفته نیروهای مسلح یمن، بعد از تخلیه کلیه سرنشینان، به غرق شدن کشتی منجر شد.

حملات یمنی ها در دفاع از مظلومان نوار غزه به دریا محدود نبود. مجاهدان یمنی در آسمان کشورشان نیز موفق شدند یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را سرنگون کنند، سرنگونی ای که برای واشنگتن سنگین تمام شد چرا که به گفته مقام های آمریکایی، تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

همین موضوع موجب عصبانیت غرب شد به طوری که محور آمریکایی- انگلیسی دو منطقه الکدن و الجبانه را در استان حدیده واقع در غرب یمن بمباران کردند .

پربیننده ترین خبرها