اولین واکنش حماس به مخالفت کنست با تشکیل کشور مستقل فلسطین

اولین واکنش حماس به مخالفت کنست با تشکیل کشور مستقل فلسطین
پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 03:01

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در اولین واکنش خود به رأی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: به رسمیت نشناختن کشور مستقل فلسطین، ادامه رویکرد رژیم صهیونیستی است که حقوق مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد.

العالم-فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد جامعه بین‌الملل موظف است از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت حمایت کند و یک کشور فلسطینی کاملاً مستقل به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.

در ادامه بیانیه آمده است: دست رد کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به تشکیل کشور مستقل فلسطین ادامه رویکرد رژیم صهیونیستی به نادیده گرفتن حقوق مردم ما است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم در بیانیه‌ای رای کنست به حمایت از تصمیم نتانیاهو برای مخالفت با «به رسمیت شناختن یکجانبه» کشور فلسطین را محکوم کرد.

در این بیانیه تأکید شده، تصمیم کنست مبنی بر به رسمیت نشناختن کشور فلسطین بی اعتبار و غیرقانونی است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان خواستار اعطای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد برای حفاظت از راهکار دودولتی شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی امروز پهارشنبه مصوبه کابینه نتانیاهو درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین به‌صورت یکجانبه را با اکثریت آرا تصویب کرد.

این مصوبه در کنست به رای گذاشته شد و با اکثریت ۹۹ رای مثبت در مقابل ۱۱ رای منفی احزاب عربی تصویب شد و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نمایندگان اپوزیسیون بابت حمایت از این مصوبه تبریک گفت.

نتانیاهو در یک سخنرانی کوتاه گفت: به اعضای کنست از جمله اعضای اپوزیسیون تبریک می‌گویم که با اکثریت قاطع به پیشنهاد من رای مثبت دادند مبنی بر اینکه اسرائیل مخالف دیکته کردن تشکیل کشور فلسطین به صورت یکجانبه است.

همزمان «یائیر لاپید» رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی به نتانیاهو حمله کرد و گفت: من و حزبم مخالف اقدامات یکجانبه هستیم و به همین دلیل به آن (پیشنهاد نتانیاهو) رای دادیم، اما شما تهدیدی را اختراع کردید که وجود ندارد. هیچ حزبی وجود ندارد که پیشنهاد به رسمیت شناختن فلسطینی‌ها را بدهد و (به این ترتیب) ترفندی ابداع کند که صحبتی از گناهکار بودن تو، قانون نظام وظیفه و بودجه نشود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها