حملات پی در پی جنگنده های رژیم صهیونیستی به رفح و خانیونس/ 11 جنایت در ساعت های گذشته

حملات پی در پی جنگنده های رژیم صهیونیستی به رفح و خانیونس/ 11 جنایت در ساعت های گذشته
پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 14:11

ارتش رژیم صهیونیستی در 139مین روز حمله به غزه، همچنان به جنایات خود و گرسنه کردن فلسطینی ها و تخریب همه عناصر زندگی آنها و حملات گسترده هوایی و حتی حمله به چادرهای پلاستیکی آوارگان غزه ادامه می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهونیستی در 24 ساعت گذشته، با ارتکاب 11 جنایت فجیع در حق خانواده های غزه، 118 فلسطینی را به شهادت رسانده و 163 نفر دیگر را مجروح کرده است که اغلب آنها زن و کودک بوده اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی اعلام کرد که شماری از قربانیان هنوز زیر آوار مانده یا در سطح خیابان ها پراکنده هستند و رژیم اشغالگر مانع امدادرسانی تیم های امداد و نجات به آنها می شوند.

شمار اجمالی قربانیان حملات رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به غزه به بیش از 29410 شهید و 69465 مجروح رسیده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانیونس را آماج حملات شدید خود کردند.

4 شهید که سه تن از آنها کودک هستند به بیمارستان شهدای الاقصی انتقال یافتند؛ این افراد در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به اتاقی در یک زمین کشاورزی در دیر البلح به شهادت رسیدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین اطراف بیمارستان ابو یوسف النجار و اطراف دروازه صلاح الدین در جنوب رفح و یک زمین کشاورزی در منطقه خربه العدس در شرق رفح واقع در جنوب غزه را بمباران کردند.

گزارش های فلسطینی به شهادت و مفقود شدن شماری از شهروندان در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به این مناطق اشاره دارند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر دیر البلح در منطقه مرکزی غزه و جنوب خانیونس در جنوب غزه حمله کردند و همزمان اطراف منطقه حی الامل در خانیونس را زیر آتش توپخانه گرفتند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد به دلیل از کار افتادن ژنراتور و توقف اکسیژن رسانی در بیمارستان ناصر، 8 تن از بیماران به شهادت رسیدند. پیکر آنها از 5 روز پیش روی تخت بیمارستان در میان بیماران دیگر باقی مانده است و رژیم اشغالگر مانع دفن آنها شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه گفت که به دلیل آغاز فرآیند پوسیدگی پیکر شهدا در این بیمارستان، خطر مضاعفی جان بیماران را تهدید می کند و احتمال شیوع بیماری های عفونی بالا گرفته است.

همچنین خاطرنشان کرد که کادر پزشکی بیمارستان به طور کامل در محاصره نظامیان صهیونیستی هستند و به دلیل فقدان اکسیژن و لوازم پزشکی نمی توانند به بیماران رسیدگی کنند. این در حالی است که این رژیم در تخلیه 110 نفر دیگر تعلل می کند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تصریح کرد که چندین تن زباله های بیمارستانی در بخش ها و محوطه بیمارستان ناصر انباشته شده است کما اینکه نشت فاضلاب در بخش های اورژانس و رادیولوژی مزید بر علت شده است.

پربیننده ترین خبرها