پشت پرده جنگ قحطی علیه غزه

پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 16:05

رژیم اشغالگر اسرائیل با استفاده از سلاح گرسنگی، نسل‌کشی خاموش باریکه غزه را در پیش گرفته است و در عین حال مانع از ورود مواد غذایی و اولیه به آن می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

با اصرار رژیم اسرائیل بر ممانعت از ورود هر نوع کمک و زیر بمباران شدید هوایی، نشانه‌های قحطی میان کسانی که در شمال باریکه غزه مانده اند، آشکار شده است.

با توقف ورود کامیون های کمک‌رسانی به دلیل هدف قرار دادن آنها، ساکنان شمال غزه به شدت به دنبال هر چیزی هستند که بتوان خورد.

در جنوب و مرکز غزه هم، کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به طور متناوب وارد می‌شوند و نیازهای بیش از یک میلیون شهروند غزه را که آنجا آواره شده‌اند، برآورده نمی‌کنند.

شرایط فاجعه بار باعث شده است کودکان باور نکنند که دوباره نان خواهند دید.

در مورد سرنوشت صدها هزار نفر که در معرض خطر قحطی قرار دارند، ابهامات بسیاری وجود دارد، به گفته مارتین گریفیث، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، نیم میلیون نفر در غزه در آستانه قحطی قرار دارند و فاقد اساسی ترین نیازهای غذایی، آب و مراقبت های بهداشتی هستند.

در حالی است که برنامه جهانی غذا تخمین می‌زند که بیش از یک چهارم جمعیت غزه ذخایر غذایی خود را تمام کرده اند، یونیسف هشدار داده است که نود درصد کودکان نوار غزه از سوء تغذیه رنج می برند.

سازمان بهداشت جهانی و دیگر آژانس‌های بین‌المللی بشردوستانه با هشدار درمورد شرایط غیرانسانی غزه، خواستار آتش بس فوری و ورود کمک ها بدون محدودیت و قید شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها