آخرین جزئیات تیراندازی در معالیه ادومیم در قدس اشغالی

پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 20:33

خبرنگار شبکه العالم در قدس اشغالی گزارش داد که در عملیاتی که فلسطینیان در یک ایست بازرسی نظامی نزدیک شهرک "معالیه ادومیم" در شرق بیت المقدس اشغالی انجام دادند، یک نظامی اسرائیلی کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند که جراحت برخی از آنان شدید است.

العالم فلسطین

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر به بیت لحم زادگاه دو برادری که در پاسگاه گذرگاه الزعیم در قدس اشغالی عملیات انجام دادند، یورش بردند. این در حالی است که منابع پزشکی اعلام کردند تعداد مجروحان به 11 نفر رسیده که حال چهار نفر از آنان وخیم است.

خبرنگار ما خاطرنشان کرد: گذرگاه الزعیم، قدس اشغالی را از بقیه شهرهای کرانه باختری جدا می کند، به ویژه در منطقه جنوبی نزدیک شهر قدس که هدف عاملان این عملیات بود، عملیاتی که با توجه به سلاح هایی که عاملان آن در اختیار داشتند، منحصر به فرد توصیف شده است. عامل سوم که ابتدا اعلام شد به شهادت رسیده است، بنابر اعلام منابع پزشکی، مجروح شده و به بیمارستانی در قدس اشغالی منتقل شده است. او کوچکترین برادر بین سه برادر است.

خبرنگار ما درباره تبعات این عملیات گفت: ایتمار بن گویر، وزیر افراطی به اصطلاح امنیت داخلی اسرائیل تصمیم گرفت اعطای مجوزها به ساکنان کرانه باختری را که در ابتدا متوقف شده بود، به ویژه در مناطق جنوبی محدود کند که نشان از سیاست آپارتایدی دارد که بن گویر برای خیابان های مختلط در کرانه باختری و در مجاورت قدس اشغالی در پیش گرفته است. وی همچنین دستور جلوگیری از عبور خودروها با پلاک فلسطینی از کرانه باختری از بعد از ظهر تا ساعات اولیه صبح را صادر کرد. این علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده از زمان آغاز جنگ هفتم اکتبر و بستن شهر قدس به طور کامل و جدا کردن محله‌های آن از یکدیگر است.

بر اساس تحقیقات اولیه، عاملان با استفاده از ازدحام در محل، با یک خودرو وارد و از خودرو پیاده شدند و شروع به تیراندازی به سمت افرادی کردند که در راه بندان رانندگی می کردند. در همین حال شهرک نشینانی که در ترافیک بودند و اسلحه حمل می کردند، از خودرو پیاده شدند و عاملان را به شهاد ت رساندند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها