رئیس پیشین موساد: «اسرائیل» در حال مذاکره با خود است

رئیس پیشین موساد: «اسرائیل» در حال مذاکره با خود است
شنبه 5 اسفند 1402 - 12:30

رئیس پیشین سرویس جاسوسی «موساد»، گفت که «اسرائیل» در حال مذاکره با خود است.

العالم - فلسطین اشغالی

رادیو ارتش اسرائیل روز جمعه، به نقل از افرایم هالیوی، رئیس پیشین سرویس جاسوسی «موساد» اعلام کرد که در سند ارائه شده از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، در مورد آینده باریکه غزه پس از پایان جنگ جاری در این منطقه، تناقض آشکار وجود دارد.

افرایم هالیوی خاطرنشان کرد که در سند اعلام شده از سوی تلویزیون اسرائیل به نقل از نتانیاهو تصریح شده است که پس از جنگ، فلسطینی‌ها در این منطقه به لحاظ سیاسی به هیچ عنوان حضور و یا نمایندگی نخواهند داشت، اما کاملا مشخص است که تنها از طریق مذاکره میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی، می توان به راه حل دست یافت.

تلویزیون اسرائیل گزارش داد که سند نتانیاهو در مورد سیاست آینده اسرائیل در مورد روز بعد از جنگ در باریکه غزه شامل حفظ آزادی عمل اسرائیل در این منطقه بدون تعیین محدودیت زمانی و نابودی توانایی‌های نظامی دو جنبش فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» است.

این سند شامل مجموعه‌ای از مقررات اساسی است؛ از جمله: ایجاد منطقه امنیتی در باریکه غزه در مجاورت شهرک‌های اسرائیلی، بسته نگه داشتن مرز بین جنوب غزه و مصر از سوی ارتش اسرائیل، تعطیل شدن آنروا و جایگزینی آن با سایر آژانس‌های امدادی بین المللی، واگذاری اداره غزه به نهادهای غیرسیاسی و افراد غیرمعروف مورد قبول اسرائیل و آزادی عمل کامل ارتش اسرائیل.

پربیننده ترین خبرها