گزارش العالم؛

گرسنگی یا "بمباران"؛ کدام یک شهروندان فلسطینی را می کشد؟ +فیلم

شنبه 5 اسفند 1402 - 16:31

گرسنگی و سوء تغذیه با جنگنده های رژیم صهیونیستی برای گرفتن جان فلسطینیان غزه رقابت می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در دیر البلح واقع در باریکه غزه، از یک مورد فوتی به علت گرسنگی و سوء تغذیه در بیمارستان کمال عدوان در غزه گزارش داد.

خبرنگار العالم به نقل از پزشکان بیمارستان های غزه گزارش داد: این بیمارستان ها با مرگ بیماران بر اثر سوء تغذیه و اوضاع عمومی بهداشت و درمان رو به رو هستند.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود که ظرف 6 ماه گذشته، 35 هزار شهروند فلسطینی در غزه به دلیل سوء تغذیه و اوضاع بهداشتی با خطر مرگ رو به رو هستند.

به گزارش خبرنگار العالم، اهالی شمال غزه به دلیل گرسنگی مجبور به ترک خانه های خود و حرکت به سمت منطقه مرکزی شده اند.

بنابر این گزارش، منطقه مرکزی غزه هم با مشکلات خاص خود دست به گریبان است. در این منطقه نیز یا غذایی پیدا نمی شود یا اگر باشد به قدری گران است که افراد با درآمد متوسط یا پایین قادر به تهیه آن نیستند.

کارشناسان مؤسسات بین المللی حقوق بشر می گویند رژیم صهیونیستی از سیاست ایجاد قحطی و گرسنگی علیه شهروندان غزه استفاده می کند که در چنین شرایطی بیماری های ناشی از سوء تغذیه و گرسنگی بیش از بمب و موشک قربانی می گیرد.

بر اساس گزارش های بین المللی 53 درصد از شهروندان غزه دچار عوارض سوء تغذیه هستند و 26 درصد یعنی حدود نیم میلیون نفر با عوارض گرسنگی رو به رو هستند. ضمن اینکه موارد فوتی به علت گرسنگی یا سوء تغذیه یا بیماری های ناشی از آنها در حال افزایش است.

پربیننده ترین خبرها