گزارش العالم از خروج سرمایه‌گذاران خارجی از بازار اسرائیل + ویدیو

شنبه 5 اسفند 1402 - 16:26

رژیم اشغالگر اسرائیل به دنبال تصمیم شرکت نیلسن، غول آمریکایی در زمینه اطلاعات، داده‌ها و اندازه‌گیری بازار، مبنی بر خروج سرمایه های خود از سرزمین های اشغالی، ضربه اقتصادی سختی را متحمل است.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، گزارش داد: به دنبال تصمیم شرکت نیلسن غول اطلاعاتی آمریکایی برای بستن شعبه خود در سرزمین های اشغالی، ضربه مهلکی اقتصادی به اشغالگران وارد شد.

روزنامه اسرائیلی گلوبز گزارش داد که بخش تحقیق و توسعه نیلسن که در حال حاضر در اسرائیل است، در حال انتقال به هند است.
بنابر این گزارش، این مرحله بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای ساده سازی عملیات و کاهش هزینه‌ها با هدف تضمین ثبات مالی شرکت در بلندمدت است.
نیلسن که به دلیل سیستم رتبه بندی مخاطبان برای بینندگان تلویزیون مشهور است، سنگ بنای تعیین سرنوشت بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی در طول سال‌ها بوده است.

بنابر گزارش خبرنگار العالم ، طبق گزارش وب سایت اقتصادی اسرائیل گلوبز، این شرکت به دلایل متعددی از جمله عدم ثبات در ارکان رژیم اسرائیل، تصمیم به بستن شعبه خود در اسراییل و انتقال آن به هند گرفته است.
گفتنی است که سرعت خروج سرمایه‌گذاران از صندوق‌های بورس اسرائیل، پس از کاهش شدید قیمت سهام در بحبوحه گسترش دامنه جنگ اسرائیل در نوار غزه و گسترش تنش‌ها به دیگر جبهه‌ها، شتاب گرفته است.

بنابر گزارش خبرنگار العالم ، تصمیم شمار زیادی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی مبنی بر خروج سرمایه گذاری ها از اسراییل پس از 7 اکتبر (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) آغاز شده است.

طبق اعلام موسسات رتبه‌بندی اعتباری بین المللی، رتبه رژیم اشغالگر صهیونیستی به علت وضعیت بحرانی اقتصادی در داخل اسرائیل پایین‌تر آمده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: «در نتیجه جنگی که رژیم اشغالگر در باریکه غزه به راه انداخته، سرمایهگذاریهای خارجی در این رژیم کاهش یافته و در شرایط حداقلی قرار گرفته است.»

پربیننده ترین خبرها