اذعان غرب به اتهامات دروغین «اسرائیل» علیه آنروا

اذعان غرب به اتهامات دروغین «اسرائیل» علیه آنروا
شنبه 5 اسفند 1402 - 18:45

خبر: کابینه رژیم صهیونیستی 12 کارمند آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) را به مشارکت در حملات جنبش حماس به شهرک‌های اطراف باریکه غزه متهم و خاطرنشان کرد که 10 درصد از کل کارکنان این آژانس متعلق به حماس هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

تحلیل:

- غرب به محض شنیدن این اتهام از سوی رژیم صهیونیستی، بدون درخواست مدرک برای اثبات، آن را پذیرفت و کمک رسانی خود به آنروا را قطع کرد. بسیاری از کشورهای غربی به رهبری آمریکا بودجه‌ خود برای این آژانس را که نقش مهمی در کمک‌رسانی به فلسطینی‌های غزه در جریان بحران بی‌سابقه انسانی به دلیل محاصره و جنگ 141 روزه ایفا می‌کند، قطع کردند.

- هشدار مقامات سازمان ملل متحد به کشورهای کمک‌کننده در مورد عواقب قطع کمک‌های مالی خود به این سازمان و اثرات فاجعه بار آن بر وضعیت انسانی در باریکه غزه، تحت فشار لابی‌های صهیونیستی مورد توجه قرار نگرفت و باعث شد فیلیپ لازارینی کمیسر کل آنروا با ارسال پیامی به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کند که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی با درخواست‌های مکرر اسرائیل برای برچیدن آن و توقف کمک‌های مالی، به نقطه فروپاشی و به آستانه تعطیل شدن رسیده است.

- نکته قابل توجه این است که پس از دستیابی اسرائیل و آمریکا به اهداف شیطانی خود در هدف قرار دادن مدارس و تأسیسات آنروا در نوار غزه که میزبان ده‌ها هزار آواره اعم از زن و کودک هستند، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد که تمام اتهاماتی که «اسرائیل» سعی کرده به آنروا وارد کند، دروغی بیش نبوده است.

- این گزارش بر اساس تحقیق آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) جهت بررسی صحت ادعاهای اسرائیل، اتهام دخالت کارکنان آنروا در حمله جنبش مقاومت اسلامی حماس در 7 اکتبر را مورد تردید قرار داده است.

- در همین زمینه، روزنامه بریتانیایی گاردین گزارشی منتشر و طی آن اعلام کرد اگرچه آنروا با حماس برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و کار در غزه هماهنگ شده است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این آژانس با حماس همکاری داشته است.

- از همان روز اول مشخص بود تمام اتهامات رژیم اسرائیل علیه آنروا دروغ و عمدتاً ناشی از نفرتی است که این رژیم نسبت به آژانس امداد رسانی دارد، زیرا یادآور نکبت، اشغال و تروریسمی است که مردم فلسطین در معرض آن قرار گرفتند.

- این امر که غرب به محض شنیدن دروغ‌های صهیونست‌ها، کمک‌های خود را قطع کرد نشانگر این واقعیت است که لابی‌های صهیونیستی بر دولت‌های غربی و مجامع بین المللی سیطره کامل دارند اما با این حال این رژیم علیرغم نسل کشی ۱۴۰ روزه نتوانست به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود از حمله وحشیانه به باریکه غزه از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای خود نزد گروه های مقاومت فلسطین در غزه، دست یابد و برای شکستن اراده فلسطینی‌ها به دروغ‌پردازی جهت گرسنگی دادن به آنها متوسل شده است.

پربیننده ترین خبرها