شهادت ۱۳۲ خبرنگار فلسطینی در غزه

شهادت ۱۳۲ خبرنگار فلسطینی در غزه
شنبه 5 اسفند 1402 - 17:57

با شهادت ۲ خبرنگار دیگر شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم اسرائیل علیه ساکنان باریکه غزه به ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

سانه ای دولتی در باریکه غزه امروز (شنبه) اعلام کرد که «محمد تشرین یاغی» عکاس خبرنگار فلسطینی به همراه دختر و همسرش در حملات جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان الاقصی در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه به شهادت رسیدند.

همچنین « مصعب ابو زاید »‌ خبرنگار و مجری برنامه رادیو قرآن فلسطین در پی بمباران منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه به همراه خانواده خود به شهادت رسید.

پیشتر شمار شهدای خبرنگار بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۳۰ نفر اعلام شده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، رژیم ددمنش «تل آویو» تقریبا هر روز یک خبرنگار را کشته است.

«لؤلؤ الخاطر» وزیر همکاری بین‌المللی قطر در هفته گذشته با ابراز تأسف از اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن خبرنگاران گفت: اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران و کشتن آن‌ها رکورد زده است.

وی افزود:جامعه جهانی همچنان در برابر کشتارهای رژیم اشغالگر صهیونیست در غزه سکوت اختیار کرده است و اشغالگران همچنان به جنایت‌ها و کشتار جمعی مردم ادامه می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۲۹ هزار و ۶۰۶ فلسطینی شهید و ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها