حمله مردان پاکستانی به زنی که لباسی منقش به زبان عربی پوشیده بود/ حمایت کم‌نظیر پلیس زن پنجاب از او

حمله مردان پاکستانی به زنی که لباسی منقش به زبان عربی پوشیده بود/ حمایت کم‌نظیر پلیس زن پنجاب از او
سه شنبه 8 اسفند 1402 - 16:03

زن پاکستانی به خاطر نوشته عربی روی لباسش، نزدیک بود جان خود را از دست بدهد؛ مردم او را به کفر متهم کردند و قصد داشتند بر او مجازات حد اعمال کنند!

العالم - آسیا

یک زن پاکستانی به دلیل سوء تفاهم ناشی از نوشته عربی روی لباسش در موقعیت خطرناکی قرار گرفت و نزدیک بود جانش را از دست دهد.

این زن لباسی به تن داشت که کلمه عربی «حلوه» روی آن نوشته شده بود. این اقدام وی خشم جماعتی در لاهور را برانگیخت که تصور می کردند لباسش توهین به قرآن کریم است.

جمعیتی متشکل از صدها مرد پاکستانی که خط عربی روی لباس را با آیات قرآن اشتباه گرفته بودند، این زن را به خیانت متهم کردند. این جرم در پاکستان مجازات سنگینی دارد و گاهی می تواند به مجازات اعدام منجر شود.

هنگامی که مردان خشمگین این زن را تعقیب می کردند، پلیس وارد عمل شد و این زن را به محلی امن منتقل کرد.

در برخی ویدئوهای منتشر شده شنیده می شود که مردم شعار می دهند: «باید سر او را برید.»

این لباس ساده که بیشتر قسمت‌های بدن را کاملاً پوشانده بود و آستین‌های بلندی داشت، هیچ اشاره‌ای به دین اسلام نداشت و صاحبان مغازه‌های آن منطقه از اظهارات این زن حمایت کردند و تأکید کردند که طرح این لباس مذهبی نیست.

فیلمی دیگر که در این بین پربازدید شد شجاعت قابل تحسین پلیس زن پاکستان است که این زن را از میان جمعیت خشمگین به نقطه‌ای امن منتقل می کند.

شهربانو نقوی، افسر پلیس پنجاب پاکستان، این زن نجات داد.

1

پس از انتقال این زن به کلانتری، چند تن از علمای دین تأیید کردند که متن لباس او تنها به خط عربی نوشته شده و آیاتی از قرآن نیست.

پلیس از علما خواست فیلمی را ضبط کرده در آن یافته‌های خود را برای اثبات بی‌گناهی این زن توضیح دهند.

پربیننده ترین خبرها