دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا، مجوزی برای نسل‌کشی است

دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا، مجوزی برای نسل‌کشی است
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 06:21

نماینده روسیه بامداد چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره تحولات نوار غزه، آمریکا را عامل شهادت ۳۰ هزار نفر از ساکنان این باریکه اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه طی سخنرانی در نشست شورای امنیت درباره تحولات نوار غزه، آمریکا را عامل شهادت ۳۰ هزار نفر از ساکنان این باریکه اعلام کرد.

نبنزیا با بیان اینکه آمریکا با ممانعت از تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه باعث کشتار سی‌هزار فلسطینی شده است، گفت: «پیش‌نویس قطعنامه آمریکا مجوز دیگری به اسرائیل برای نسل‌کشی است».

وی در واکنش به ادعاهای نماینده آمریکا در این نشست، توضیح داد: «مقایسه اوکراین با غزه نادرست است و آمریکا که در بسیاری از کشورها مانند افغانستان، عراق و سوریه دست به نسل‌کشی زده، نمی‌تواند به دنیا درس اخلاق بدهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات روس ادامه داد: «آیا غرب واقعا نگران کودکان غزه است؟! کودکان غزه برای اتحادیه اروپا که مدعی دفاع از حقوق بشر است، کمترین اهمیت را نیز ندارند».

نبنزیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مانعی برای ورود کمک‌ها به نوار غزه ایجاد می‌کند، اظهار داشت: «گرسنگی شدید در نوار غزه بیش از هر جای دیگری در جهان بیداد می‌کند».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه یک چهارم جمعیت نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند، تصریح کرد: «۹۰ درصد کودکان زیر پنج سال از کمبود غذا رنج می‌برند».

نماینده روسیه افزود: «آمریکا و انگلیس در مورد استفاده اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ غزه صحبتی نکردند. کشورهای غربی در یک وضعیت وخیم انسانی [در غزه]، با باج‌گیری آشکار از کمک به آنروا خودداری کردند».

پربیننده ترین خبرها