فخرفروشی وزیر صهیونیست به روابط تل‌آویو با کشورهای عربی در جنگ غزه/ تحمیل هزینه ۵۵ میلیارد دلاری جنگ غزه بر تل آویو

فخرفروشی وزیر صهیونیست به روابط تل‌آویو با کشورهای عربی در جنگ غزه/ تحمیل هزینه ۵۵ میلیارد دلاری جنگ غزه بر تل آویو
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 11:23

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأکید کرد که روابط میان تل‌آویو و کشورهای عربی تحت تاثیر جنگ غزه که ۵۵ میلیارد دلار به این رژیم هزینه تحمیل کرده، قرار نگرفته است.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش الجزیره، "نیر برکات" وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی، روز گذشته طی سخنانی مطبوعاتی در حاشیه کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی در ابوظبی، گفت: به رغم جنگ غزه، هیچ تغییری در روابط تجاری میان تل‌آویو و کشورهای عربی به وجود نیامده است و "اوضاع بسیار باثبات است و رهبران متوجه شده‌اند که ما هدف یکسانی داریم که همکاری مسالمت‌آمیز است".

برکات در پاسخ به سوالی درباره خسارات اقتصادی که جنگ غزه به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده، گفت که این خسارات احتمالا حدود ۴۲ تا ۵۵ میلیارد دلار است. او در عین حال گفت که "این چیزی نیست که اسرائیل نتواند در میان‌مدت یا طولانی‌مدت آن را تحمل کند".

این وزیر صهیونیست خاطرنشان کرد که جنگ غزه به اسرائیل برای فروش بیشتر تکنولوژی نظامی‌اش کمک می‌کند. او اظهار داشت برخی کشورها به این تکنولوژی "علاقه شدیدی" نشان می‌دهند. او اشاره‌ای به این کشورها نکرده است.

وی این اظهارات را چند روز بعد از دیدارش با "مجید بن عبدالله القصابی" وزیر بازرگانی عربستان سعودی در امارات مطرح کرد؛ دیداری که ریاض آن را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها