بازداشت یا به شهادت رساندن السنوار به این دلیل ممکن نیست!

بازداشت یا به شهادت رساندن السنوار به این دلیل ممکن نیست!
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 08:14

مسئولان آمریکایی و صهیونیست می گویند که رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه مخفی شده ولی مانعی در مسیر بازداشت یا به شهادت رساندن او وجود دارد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش المصری الیوم، ناکامی رژیم اشغالگر در تحقق اهداف اعلام‌ شده‌اش از یورش زمینی به باریکه غزه از جمله ترور رهبران مقاومت، باعث شده است مسئولان و رسانه‌های این رژیم هر از گاهی ادعاهایی درباره سرنوشت "یحیی السنوار" رییس حماس درغزه منتشر کنند تا روحیه نظامیان اسرائیلی تقویت شود.

در تازه‌ترین اخبار از این دست، روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" نوشت: ارتش اسرائیل مطمئن است که السنوار، مهندس عملیات "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر، داخل شبکه هزار تویی از تونل‌ها در جنوب غزه پنهان شده است ولی او برای در امان ماندن از بازداشت یا کشته شدن، توسط سپر انسانی که شامل اسیران اسرائیلی است محافظت می شود و همین امر تلاش‌های اسرائیل را برای تحقق اهدافش از جنگ، نابود کردن جنبش حماس و متوقف کردن جنگی که از ۴ ماه پیش بی‌وقفه ادامه دارد، خنثی کرده است.

به نوشته این روزنامه، مسئولان سابق و فعلی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند عملیات نظامی اسرائیل در غزه تنها با بازداشت السنوار یا قتل او و یا از بین رفتن قدرت مدیریت حماس پایان می‌یابد.

در همین حال، برخی مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم اشغالگر، همچنین آمریکا و برخی کشورهای غربی مدعی شده‌اند که یافتن محل اختفای السنوار ممکن است از نظر تاکتیکی یا سیاسی به اندازه آغاز عملیات نظامی برای کشتن یا بازداشت او، بدون اینکه آسیبی به اسیران اسرائیلی برسد، دشوار نباشد.

این گزارش یک هفته بعد از آن منتشر می‌شود که یک مسئول امنیتی رژیم اشغالگر اطلاعات منتشر شده مبنی بر خروج السنوار از باریکه عزه را رد کرد.

پربیننده ترین خبرها