لحظه به لحظه با 146مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 146مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 08:56

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری امروز (پنجشنبه) در شرایطی وارد یکصد و چهل و ششمین روز خود شده است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین درغزه بیش از یک میلیون آواره این جنگ دچار بیماری های عفونی هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در باریکه غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا هستند.

وی گفت که 20 هزار نفر از این افراد مبتلا به هپاتیت هستند.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز چهارشنبه با اعلام آخرین شمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) به 29954 نفر و شمار مجروحان نیز به 70325 نفر افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، نزدیک به 7 هزار شهروند فلسطینی نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 146مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

21:04| بایدن: شاید دوشنبه آتش‌بس در غزه برقرار نشود!

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر: حادثۀ امروز در لحظۀ پخش کمک‌های غذایی در غزه، مذاکرات مربوط به اسرا را پیچیده خواهد کرد. ممکن است آتش‌بس در غزه دوشنبه آغاز نشود.

20:48| خبرنگار الجزیره گزارش داد:خانواده های اسرای اسرائیلی قبل از جلسه کابینه جنگ در مقابل وزارت جنگ در تل آویو تظاهرات کرده اند.

20:46| الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل هم اکنون در حال رایزنی غیرعلنی درباره وضعیت غزه است.

20:18| پیکر ده ها شهید فلسطینی که برای گرفتن کمک های غذایی در خیابان الرشید غزه تجمع کرده بودند و ارتش جنایتکار صهیونیستی آنان را به رگبار بستند

فیلم

20:10| فیلمی از تیراندازی نیروهای اشغالگر به سوی مردم در خیابان البحر غزه در حالی که منتظر رسیدن کمک‌های انسانی بودند

فیلم

19:09| کشته شدن دو شهرک‌نشین در عملیات ضدصهیونیستی در شهرک اشغالی «عیلی»

منابع صهیونیستی از کشته شدن شدن دو صهیونیست در جریان عملیات ضدصهیونیستی در شهرک «عیلی» خبر دادند

گفته می‌شود عامل یا عاملین این عملیات هدف گلوله نیروهای امنیتی صهیونیست قرار گرفته‌اند.

این عملیات در محل پمپ بنزین این شهرک رخ داده است.

18:59| سربازان سابق آمریکایی در محکومیت قتل عام در غزه یونیفورم نظامی خود را به آتش کشیدند

سربازان سابق آمریکا در همبستگی با آرون بوشنل، خلبان نیروی هوایی این کشور که در اعتراض به نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین تحت حمایت مستقیم آمریکا خود را در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن سوزاند، لباس‌های نظامی خود را آتش زدند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که این سربازان مراسم یادبودی را در مرکز شهر سن خوزه برگزار کردند و در آن یونیفورم‌های نظامی خود را به عنوان یک حرکت نمادین و شخصی به احترام فداکاری بوشنل سوزاندند.

18:55| سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش اشغالگر 9 سرباز تیپ گفعاتی را به دلیل امتناع از اجرای دستورات از باریکه غزه اخراج کرد

17:58| جبهه جدید بن گویر علیه نتانیاهو

یدیعوت آحارونوت نوشت بن گویر اعلام کرد که از این پس نماینده نتانیاهو را در جلسه مباحثات درمورد آماده شدن برای ماه رمضان راه نخواهد داد. (جزئیات بیشتر)

16:20| سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اعلام افزایش شهدای کشتار الرشید به 104 نفر، به الجزیره گفت: تیم های پزشکی قادر به کمک رسانی به شمار زیاد مجروحان این حادثه نیستند.

15:27| گزارش العالم از سه محور اختلافی نظامیان صهیونیست در باره حمله به رفح

خبرنگار شبکه ی خبری العالم جزئیات سه محور اختلافی بین مقامات بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات زمینی در رفح را تشریح کرد.

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد: تقریبا بین سران رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات زمینی در رفح اتفاق نظر وجود دارد اما اختلاف میان آنها درخصوص زمان، امکان توافق و نیز هماهنگی با مصر است و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی نیز درخصوص این سه مسئله با هم اختلاف دارند. (جزئیات بیشتر)

15:24| وحشت رژ‌یم صهیونیستی از گشودن جبهه ای جدید در مرزهای شمالی

تحلیلگر امور اسرائیل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به علت ترس از وارد شدن به جنگ در مرز با لبنان و فشار ده ها هزار شهرک نشینی که قادر به بازگشت به محل سکونت خود در نزدیکی این مرزها نیستند، همچنان به تحقق راه حل سیاسی در جبهه ی شمالی تمایل دارد. (جزئیات بیشتر)

15:20| حمله جدید حزب الله؛ آژیر خطر در حیفا برای اولین به صدا درآمد

منابع خبری از موج جدید حملات موشکی حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در کشتزارهای اشغالی شبعا خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

15:18| سقوط پهپاد ارتش اسرائیل در جنوب لبنان

منابع خبری ظهر امروز (پنجشنبه) از سقوط یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک اللبونه در جنوب لبنان خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

15:09| آمار رسمی وزارت بهداشت غزه:

افزایش آمار قربانیان خیابان الرشید به بیش از 81 شهید و حدود 700 مجروح

حال ده ها تن از مجروحان وخیم اعلام شده است لذا احتمالا آمار شهدا به بیش از 100 نفر برسد

14:51| گزارش العالم از تله رژیم صهیونیستی برای فاجعه کشتار النابلسی؛ افزایش شهدای جنایت میدان النابلسی غزه به 150 و زخمی ها به 1000 نفر

شمار شهدای حمله صبح امروز ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی که در انتظار کمک های بشردوستانه در میدان النابلسی در جنوب غرب غزه جمع شده بودند، تا کنون به 150 نفر رسیده است.

اسراء البحیصی خبرنگار شبکه العالم در دیر البلح غزه گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) به مردمی که در انتظار کمک های بشردوستانه در میدان النابلسی در جنوب غرب غزه جمع شده بودند حمله کرد؛ مردمی که برای گرفتن لقمه نانی – پس از مدتها تحمل گرسنگی – در این میدان تجمع کرده بودند اما با کفن برگشتند. آنها شهید یک لقمه نان شدند و غزه شاهد جنایت هولناک دیگری شد. (جزئیات بیشتر)

14:22| منابع عبری زبان: آژیر خطر در شهر اشغالی حیفا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

13:13| واکنش ها به جنایت هولناک میدان النابلسی غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز با حمله به اجتماع شهروندانی که برای دریافت کمک های غذایی در جنوب غرب غزه جمع شده بودند، جنایت هولناکی را رقم زد.

این بیانیه می افزاید: رژیم صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت، از قبل برنامه ریزی کرده بود. لذا به عمد و در راستای اصرار بر ادامه سیاست نسل کشی و پاکسازی نژادی در غزه، به قتل عام مردمی مبادرت کرد که برای دریافت کمک های غذایی تجمع کرده بودند. (جزئیات بیشتر)

12:54| یک روز با آتش نشان ها و گروه های امداد و نجات غزه ؛ مردانی که درماموریت با اجساد خانواده خود رو به رو شدند

فیلم

12:52| شهادت یازدهمین اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که اسیر عاصف عبدالمعطی محمد الرفاعی ۲۲ ساله ساکن شهرک کفر عین در رام الله به سبب بی‌توجهی و اهمال پزشکی در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. (جزئیات بیشتر)

12:42| درگیری شدید نیروهای مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در جنین

بنابر این گزارش،‌ گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس به دنبال یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به شدت با آنان درگیر شدند.

رایه عروق خبرنگار شبکه خبری العالم در جنین، گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی حمله گسترده‌ای را علیه اردوگاه جنین آغاز کرده و شمار زیادی از نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرده است. (جزئیات بیشتر)

12:19| با حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به تجمع شهروندان در میدان النابلسی در خیابان الرشید غزه، کامیونی که قرار بود برای آنها کمک های بشردوستانه بیاورد به حامل مجروحان و شهدا تبدیل شد.

فیلم

12:10| انتقال شمار زیادی از پیکرهای شهدا و مجروحان فلسطینی که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به تجمع شهروندان در میدان النابلسی در خیابان الرشید غزه در انتظار دریافت کمک های بشردوستانه به شهادت رسیده یا مجروح شده اند، به بیمارستان کمال عدوان منتقل شد.

11:38| ویدیویی از انتقال شهدایی که در شمال غزه در انتظار رسیدن کمک های بشردوستانه بودند اما مورد حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. در این حمله تا کنون حدود 50 شهروند فلسطینی شهید به بیمارستان الشفاء منتقل شده اند./ خبرگزاری شهاب

فیلم

11:34| العالم : گسیل نیروهای کمکی نظامیان صهیونیست برای یورش به شهر جنین در کرانه باختری فلسطین

فیلم

فیلم

10:56| شمار شهدای غزه از مرز 30 هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه ی غزه با شهادت ۷۶ شهروند فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته به 30 هزار و 17 نفر رسید. (جزئیات بیشتر)

10:32| الجزیره: حزب الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه جل العلام با گلوله های خمپاره هدف قرار داد.

10:21| اختلال روانی 30 هزار نظامی صهیونیست در جنگ غزه

ارتش صهیونیستی فاش کرد که 30 هزار نظامی اسرائیلی به علت اختلالات روانی ناشی از شرکت در جنگ علیه باریکه ی غزه تحت معاینه و معالجه قرار گرفته اند. (جزئیات بیشتر)

10:12| جنایت جدید صهیونیست‌ها علیه فلسطینیانی که منتظر دریافت کمک بودند

اشغالگران اسرائیلی در اقدامی جنایتکارانه، فلسطینیانی را که در میدان النابلسی در شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های ارسالی به این باریکه بودند، بمباران کردند.

منابع پزشکی فلسطینی شمار شهدای این جنایت را دست کم 40 نفر و شمار مجروحان را هم 300 نفر اعلام کردند. (جزئیات بیشتر)

09:51| جزئیاتی از تبادل احتمالی؛ آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی در مقابل ۴۰۰ اسیر فلسطینی

گزارش کانال ۱۲ عبری از پیشنهاد آمریکا برای تبادل زندانیان:

هفت زن در مقابل ۲۱ زندانی

پنج سرباز زن برای ۹۰ زندانی، از جمله ۱۵ زندانی امنیتی با محکومیت سنگین

۱۵ مرد بالای ۵۰ سال در مقابل ۹۰ زندانی

۱۳ بیمار و مجروح در مقابل ۱۵۶ زندانی

علاوه بر آزادی حدود ۴۰ زندانی که در توافق تبادل شالیت آزاد شده بودند

مجموع: حدود ۴۰۰ اسیر فلسطینی

09:45| اخراج 9 نظامی تیپ گعفاتی از غزه به خاطر سرپیچی از دستورات فرماندهانشان

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد 9 نفر از نیروهای تیپ گعفاتی به سبب سرپیچی از دستورات فرماندهان خود از نوار غزه اخراج شده و به اراضی اشغالی بازگردانده شدند./ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

09:43| لحظه انفجار بمب در مسیر خودروهای نظامیان اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به شهرک قفین در شمال طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین

فیلم

09:20| افشای نسل کشی آمریکا در غزه بعد از خودسوزی نظامی این کشور مقابل سفارت اسراییل

دخالت نیروهای آمریکایی در نسل کشی در غزه، مضمون گزارشی است که روزنامه آمریکایی نیویورک پست به نقل از دوست آرون بوشنل – نظامی آمریکایی که در اعتراض به نسل کشی در غزه خود را در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن آتش زد – منتشر کرده است. (جزئیات بیشتر)

07:15| حمله ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری

07:00| رسانه‌های لبنانی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک میس الجبل و شهرک‌های الطیبه، حولا و مرکبا را با بمب‌های ممنوعه فسفری هدف قرار داد.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها