تحلیلگر عرب درگفت وگو با العالم تشریح کرد؛

وحشت رژ‌یم صهیونیستی از گشودن جبهه ای جدید در مرزهای شمالی+فیلم

پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 15:12

تحلیلگر امور اسرائیل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به علت ترس از وارد شدن به جنگ در مرز با لبنان و فشار ده ها هزار شهرک نشینی که قادر به بازگشت به محل سکونت خود در نزدیکی این مرزها نیستند، همچنان به تحقق راه حل سیاسی در جبهه ی شمالی تمایل دارد.

العالم-فلسطین

محمد الدراغمه در گفت وگوی تلفنی با برنامه «مع الحدث»شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از همان ابتدا تلاش کرد که مشکل جبهه ی شمالی را از طریق سیاسی حل و فصل کند اما با مطرح شدن شرط مقاومت لبنان و حزب الله مبنی بر توقف جنگ در جبهه ی شمالی به شرط توقف تجاوزگری با توافق آشکار و شفاف با مقاومت، این امر به اهرم فشاری بر این رژیم تبدیل شد.

این کارشناس امور اسرائیل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از ورود به جبهه ای دیگر در مرزهای شمالی در سایه تجاوزگری به غزه وحشت دارد و به همین علت تلاش می کند به گونه ای رویدادهای مرزهای شمالی را مهار کند اما فشارهای داخلی بر روی این رژیم بویژه با توجه به این که ده ها هزار شهرک نیشین قادر به بازگشت به شهرک های مرزی نیستند، افزایش یافته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که هدف تهدیدات کنونی اسرائیل احتمالا وادار کردن مقاومت به قبول راه حل سیاسی است اما موضع مقاومت از همان ابتدا در قبال تجاوزگری های اسرائیل شفاف بوده و به نظر می رسد که این رژیم قادر به ایجاد راه حل اساسی برای مشکلات مرزهای شمالی نیست.

پربیننده ترین خبرها