رهبر انقلاب خطاب به مرددین: در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست/توصیه می‌کنم مردم در اولین ساعات ممکن رای خود را به صندوق‌ها بیندازند + فیلم

رهبر انقلاب خطاب به مرددین: در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست/توصیه می‌کنم مردم در اولین ساعات ممکن رای خود را به صندوق‌ها بیندازند + فیلم
جمعه 11 اسفند 1402 - 08:01

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) آرای خود را به صندوق انداختند.

العالم - ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفندماه- و در دقایق آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق انداختند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ راس ساعت‌ ۸ صبح‌ امروز با در دست‌ داشتن‌ شناسنامه‌ پای‌ صندوق‌ سیار ۱۱۰ حضور یافتند و به‌ نامزدهای‌ نمایندگی‌ مردم‌ تهران‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و خبرگان رهبری رأی‌ دادند.

مسئولان‌ صندوق‌ سیار ۱۱۰ پس‌ از دریافت‌ شناسنامه‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ و ثبت‌ مشخصات‌ شناسنامه‌ای‌ ایشان‌، برگه مخصوص‌ انتخابات‌ را برای‌ اخذ رأی‌ در اختیار معظم‌له‌ قرار دادند و حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نیز پس‌ از نوشتن‌ اسامی‌ نامزدهای‌ اصلح‌ نمایندگی‌ مجلس‌ شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رأی‌ خود را به‌ صندوق‌ انداختند.

رهبر

رهبر معظم انقلاب قبل از رای گیری با حضور در جمع خبرنگاران دو توصیه مهم را خطاب به ملت ایران مطرح فرمودند:

1) در اولین ساعات ممکن رأی بدهید
2) در هر حوزه‌ای به تعداد لازم آن حوزه رأی بدهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه 1402 در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری تاکید کردند: من دو تا توصیه عرض میکنم. توصیه اول من به مردم عزیزمان این است که قرآن به ما فرمود فاستبقوا الخیرات، در کارهای نیک مسابقه بگذارید و پیشی بگیرید از دیگران. من در انتخابات‌های گذشته هم گفتم، امروز هم تأکید میکنم هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنید، در اولین ساعات ممکن بروید رأیتان را در صندوقها بیندازید.

توصیه دوم این است که در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رأی بدهید، به کمتر رأی ندهید؛ مثلاً در تهران برای خبرگان 16 نفر را احتیاج هست که رأی بدهیم، به 16 نفر رأی بدهید نه کمتر. یا در تهران برای مجلس شورای اسلامی به 30 نفر بایستی رأی بدهیم به کمتر رأی ندهید، این توصیه‌ی مؤکد من است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی چشم‌شان به ایران و شماست؛ می‌خواهند ببیند شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود. هم دوستان ما و افرادی که علاقمند به ملت ایران هستند و هم بدخواهان؛ از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ما و ملت عزیز ماست. به این توجه کنید؛ دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید.

ایشان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما خاطر نشان کردند: و اما پاسخ به سوال که آخرین حرف من خطاب به مرددین چه چیزی هست؛ آخرین حرف این است که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

پربیننده ترین خبرها