لحظه به لحظه با 148مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 148مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 12 اسفند 1402 - 08:46

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری در شرایطی امروز (شنبه) وارد 148مین روز خود شده است که طی ساعات گذشته حملات هوایی و توپخانه ای اشعالگران علیه فلسطینیان در مناطق مختلف ادامه یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی ساعات گذشته با بمباران خانه‌ای در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه 3 فلسطینی را شهید و تعدادی دیگر را زخمی کرد، این رژیم همچنین خانه‌ای دیگر را در منطقه البصه در دیر البلح و برخی مناطق دیگر در این منطقه را بمباران کرد که بر اثر این حملات دست کم 9 نفر شهید شدند.

جنگنده های این رژیم همچنین مسجد البخاری در دیر البلح را ببماران و 3 فلسطینی را شهید کردند، منطقه صافی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه و النصیرات در مرکز باریکه غزه نیز هدف بمباران جنگنده های این رژیم قرار گرفت.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شرق محله الزیتون، مناطق غربی خان یونس در جنوب باریکه غزه را هدف قرار دادند.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه درحالی است که خشم و واکنش جهانیان به حمله و کشتار مردم بی گناه غزه هنگام دریافت کمک های غذایی در میدان النابلسی واقع در خیابان الرشید همچنان ادامه دارد به طوری که مقامات آمریکا و اروپایی حامی رژیم صهیونیستی نیز تحت فشار افکار عمومی به ناچار این جنایت را محکوم کردند.

نیروهای اسرائیلی روز پجشنبه (10 اسفند ماه) به سمت انبوه جمعیت مردم بی گناه و گرسنه در خیابان الرشید غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشر دوستانه بودند، آتش گشودند و در جریان این حمله 112 تن شهید و بیش از ۷۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 148مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:38 | ارسال کمک‌های هوایی آمریکا به غزه

آمریکا ارسال کمک‌های هوایی به غیرنظامیان نوار غزه از طریق پرتاب از هوا را آغاز کرد.

شبکه‌های CNN روز شنبه دوم مارس (12 اسفند) گزارش داد، سه هواپیمای ترابری ارتش آمریکا در مجموع 66 بسته حاوی ده‌ها هزار وعده غذایی را به کمک چتر نجات بر فراز نوار غزه پرتاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دستور اجرای این اقدام را داده است.

اکثر کمک‌های پرتابی در نوار غزه تاکنون با کمک نیروی هوایی ارتش اردن و همچنین ارتش مصر انجام شده است.

22:14 | ادامه تظاهرات شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو

فیلم

22:01 | کشته شدن 3 نظامی اسرائیلی دیگر در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این سه نظامی بر اثر انفجار ساختمانی بمب‌گذاری شده توسط مقاومت در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند.

14 نظامی دیگر در این عملیات زخمی شدند که حال 5 نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

21:52 | تظاهرات دوباره هزاران اسرائیلی در تل آویو

منابع خبری اعلام کردند هزاران اسرائیلی مجددا در خیابان کاپلان در تل آویو علیه دولت دست به تظاهرات زده و خواستار انحلال دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

تظاهرات کنندگان همچنین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند.

21:45 | شلیک 4 موشک از غزه به سمت پایگاهی اسرائیلی

منابع خبری اعلام کردند 4 موشک از نوار غزه به سمت پایگاه حتسریم در النقب اشغالی شلیک شده است.

21:29 | صحنه‌هایی از رویارویی گردان‌های قسام با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله الزیتون در شرق غزه

فیلم

19:42 | قسام دو تانک اسرائیلی را هدف قرار داد

گردان‌های قسام دو تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در محله الزیتون در شهر غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار دادند.

19:26 | شکار پهپاد اسرائیلی توسط گردان‌های قسام

گردان‌های قسام اعلام کرد یک فروند پهپاد اسرائیلی از نوع Skylark را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه حین عملیات جاسوسی تحت کنترل گرفته است.

19:21 | رئیسی: روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی به منزله حمایت مالی از آن است

رییس جمهور در دیدار امیر قطر ضمن انتقاد از بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی موثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه صورت نگرفته و همچنان روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

19:10 | سخنگوی گروهان‌های قدس:

تا آخرین لحظه دست از مقاومت نخواهیم کشید

طی روزهای گذشته عملیات متعددی را علیه نیروهای اشغالگر انجام دادیم.

چند روز پیش طی عملیاتی تمامی اعضای یک گروه از نظامیان صهیونیستی را در محله الزیتون به هلاکت رساندیم .

18:54 | افزایش آمار شهدای بمباران تجمع مردم در نزدیکی بیمارستان اماراتی در غرب رفح توسط رژیم صهیونیستی

18:20 | افشای دروغگویی رژیم صهیونیستی درباره جنایت میدان نابلسی غزه

نجات یافتگان این حادثه گفتند که وقتی برای دریافت کمک در این میدان در شمال غزه جمع شده بودند، نیروهای اسرائیلی به طرف آنان تیراندازی کردند که به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی منجر شد. (جزئیات بیشتر)

18:06 | گفتگوی امیر قطر و رئیسی درباره کمک‌رسانی به غزه

امیر قطر: آمریکایی‌ها به دنبال ارسال کمک به غزه هستند

رئیسی خطاب به امیر قطر: آمریکا مانع ورود کمک‌ها به غزه نشود، کافی است.

فیلم

17:42 | رژیم اشغالگر همزمان با سیاست تهاجم وحشیانه به باریکه غزه، روزانه به شهرها و روستاهای کرانه باختری فلسطین نیز یورش می‌برد (جزئیات بیشتر)

17:28 | نوجوان مجروح فلسطینی از دنیا استمداد طلبید

نوجوان 13 ساله غزه ای که براثر بمباران رژیم صهیونیستی و ماندن در زیر آوار بخشی از استخوان پایش را از دست داده است، خواستار کمک برای مداوایش شد. (جزئیات بیشتر)

17:20 | گزارش العالم از شهادت جوان 16 ساله فلسطینی در نزدیکی رام الله

«محمد مراد الدیک» (16 ساله) سحرگاه امروز (شنبه) بر اثر اصابت گلوله نظامیان اشغالگر به روستای کفر نعمه بر اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید. (جزئیات بیشتر)

17:16 | 8 ساعت پیاده روی؛ سفر جانفرسای 3 کودک یتیم و گرسنه غزه

"پیاده از شمال غزه آمده ایم. راه دور و بسیار خسته کننده بود. گرسنگی، توانمان را گرفته. بیشتر از این، تاب تحمل نداریم. بنابراین مجبور شدیم به جنوب بیاییم". این چند جمله، ماجرای خاد شحاده، کودک فلسطینی است که داستان مبارزه خود و برادرش برای ادامه زندگی را در سایه گرسنگی شدید در استان های شمالی غزه روایت می کند. (جزئیات بیشتر)

17:02 | لحظه کشتار جدید رژیم صهیونیستی با بمباران چادرها و تجمع مردم در نزدیکی بیمارستان اماراتی در غرب رفح در غزه * هشدار این ویدیو حاوی صحنه های دلخراشی است *

فیلم

16:18 | گزارش العالم از حمله پهپادی مقاومت لبنان به پادگان «لیمان»

مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز (شنبه) پادگان لیمان در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را با پهپاد هدف قرار داد. (جزئیات بیشتر)

16:12 | لوموند: استراتژی اسرائیل ایجاد هرج و مرج در غزه است

روزنامه لوموند، چاپ فرانسه در سرمقاله شماره آخر هفته خود تحت عنوان "استراتژی هرج و مرج غیر قابل قبول اسرائیل در غزه" نوشت هر روزی که در غزه می گذرد، مصائب بی شمار شهروندان فلسطین و اهداف حقیقی اسرائیل بیشتر نمود می یابند. (جزئیات بیشتر)

15:56 | رئیس جمهور ایران: کودکان فلسطینی دل‌تنگ یک لقمه نان هستند

رئیسی در نشست مجمع سران کشورهای صادرکنندۀ گاز: امروز در فلسطین کودکانی هستند که دل‌تنگ یک لقمه نان هستند.

هزاران نفر چندین ماه است که زیر آوارها مانده‌اند و بمباران بی‌وقفه فرصتی برای بیرون کشیدن اجساد آنها فراهم نکرده است.

سیاست‌های آمریکا، غزه را در آستانه قحطی جدی قرار داده. شورای امنیت سازمان ملل هم ناتوان از برقراری آتش‌بس است.

فیلم

15:44 | گردان‌های مجاهدین 2 پهپاد جاسوسی اسرائیلی را سرنگون کرد

گردان‌های مجاهدین اعلام کرد دو پهپاد جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس 900 را در نوار غزه سرنگون کرده است. (جزئیات بیشتر)

14:51 | نمایندگان حماس و اسرائیل فردا برای مذاکره به قاهره می‌روند

رسانه‌های خبری از سفر هیئت‌های مذاکره کننده جنبش حماس و اسرائیل به پایتخت مصر طی ساعات آینده خبر می‌دهند./الجزیره

13:35 | 19 جنایت جنگی اسراییل علیه مردم غزه به زبان آمار و ارقام

1

13:19 |گاف تازه رئیس‌جمهور آمریکا؛ بایدن اوکراین را با غزه اشتباه گرفت

- جو بایدن، رئیس جمهور آمريكا در ادامه سری اشتباهات لفظی روز جمعه در دیدار با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا هنگامی‌که می‌خواست تصمیم آمریکا را برای کمک‌رسانی هوایی به غیرنظامیان غزه اعلام کند، به جای «غزه»، از «اوکراین» سخن گفت.

- رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا گفت: «ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم، ایالات متحده اقدامات بیشتری اتخاذ می‌کند. ما در روز‌های آینده به دوستانمان در اردن و دیگر کشور‌ها می‌پیوندیم تا بتوانیم از طریق کمک‌رسانی هوایی به اوکراین [غزه] غذا و مایحتاج بیشتری به مردم برسانیم. همچنین برای بازگشایی راه‌های دیگری به اوکراین [غزه] برای ارسال محموله‌های بزرگتر کمک‌های بشردوستانه، از جمله امکان ایجاد یک کریدور دریایی در تلاشیم.»

‏- این اشتباه بایدن درحالی رخ داد که پزشکان روز پنجشنبه در پی انجام معاینات پزشکی سالانه، سلامتی کامل او را اعلام کردند.

1

13:01 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه؛ آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به 30320 شهید و 71533 مجروح رسید.

12:51 |خلاقیت کاربران شبکه‌های اجتماعی در لیبی در تحریم محصولات اسرائیلی ... به همین دلیل باید تحریم کنیم!

1

12:20 | حزب الله: تجمع نظامیان اسرائیلی را در مجاورت پایگاه جل العلام با سلاح موشکی مناسب و اصابت مستقیم هدف قرار دادیم

12:06 |بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و رئیس حزب اردوگاه اصلی، فردا (یکشنبه) برای برگزاری نشست هایی بدون هماهنگی با بنیامین نتانیاهو راهی واشنگتن می‌شود. (جزییات بیشتر)

11:36 | دادگاه لاهه دیروز (جمعه) اعلام کرد که جمهوری نیکاراگوئه از آلمان به اتهام "کمک به نسل کشی" و ارائه کمک های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی و توقف کمک مالی به "آنروا" به این دادگاه شکایت کرده است.(جزییات بیشتر)

11:28 |المنار: توپخانه دشمن صهیونیستی حومه شهرک های المعالشعب و الظهیره در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

10:52 |مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام های محمد علی غبریس، مصطفی حسین سلمان و علی عبد النبی قاسم "سراج" را در جنوب لبنان تأیید کرد.

گالری

10:27 | حزب الله لبنان اعلام کرد رزمندگان مقاومت با استفاده از یک پهپاد انتحاری، مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست را در لیمان هدف قرار دادند.

10:02 | پهپاد اسرائیلی یک خودرو در اطراف شهرک الناقوره در جنوب لبنان را هدف قرار داد

09:05 | این نوزاد به دلیل سوء تغذیه و عدم دریافت شیر در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه جان خود را از دست داد.

گالری

08:44 | خشم و واکنش جهانیان به حمله و کشتار مردم بی گناه غزه هنگام دریافت کمک های غذایی در میدان النابلسی واقع در خیابان الرشید همچنان ادامه دارد به طوری که مقامات آمریکا و اروپایی حامی رژیم صهیونیستی نیز تحت فشار افکار عمومی به ناچار این جنایت را محکوم کردند. (جزییات بیشتر)

08:16 | تصاویری از عملیات هدف قرار دادن شهرک گورن، ایلون و پایگاه اسرائیلی الرمتا توسط حزب‌الله

1

08:10 | کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: تنها راه کمک‌رسانی به فلسطینیان توقف جنگ است

- روایت اسرائیل در مورد حادثه پنجشنبه (هدف قرار دادن فلسطینیان تجمع کرده برای دریافت کمک‌ها در غزه) صحیح نیست.

- سکوت کشورهای عضو سازمان ملل در این باره عجیب و شوکه کننده است.

- فلسطینیان از طرف دولت‌های عربی مورد حمایت کافی قرار نمی‌گیرند.

- تنها راه امدادرسانی به ساکنان غزه، توقف جنگ علیه آنان است.

07:30 | شکایت نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت از نسل کشی در غزه

نیکاراگوئه از آلمان به دلیل ارائه کمک های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی و حمایت از نسل کشی در غزه، شکایت کرد.

07:20 | حزب الله پایگاهی اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی "خربه ماعر" در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده و تلفات قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها