گانتس بدون تایید نتانیاهوی خشمگین  به واشنگتن می‌رود

گانتس بدون تایید نتانیاهوی خشمگین  به واشنگتن می‌رود
شنبه 12 اسفند 1402 - 11:49

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و رئیس حزب اردوگاه اصلی، فردا (یکشنبه) برای برگزاری نشست هایی بدون هماهنگی با بنیامین نتانیاهو راهی واشنگتن می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: سفر گانتس در زمان جالب توجه و خاصی انجام می‌شود. مذاکرات مدت‌ها است درباره معامله تبادل اسیران ادامه دارد و گزارش‌های آمریکایی مبتنی بر تمام شدن صبر دولت بایدن نسبت به رفتار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در جنگ و تسلیم شدن او در برابر خواسته‌های شرکای افراطی در کابینه یعنی ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی) است.

گفتنی است اطرافیان نتانیاهو با عصبانیت توضیح دادند که گانتس بدون موافقت نخست وزیر پرواز کرده‌ که برخلاف مقررات دولتی است زیرا «هر وزیر باید سفر خود را از قبل با نخست وزیر هماهنگ کند و موافقت او را درباره سفرش به دست آورد».

به گفته نزدیکان نتانیاهو، «نخست وزیر به گانتس توضیح داد که دولت اسرائیل تنها یک نخست وزیر دارد».

مقامات ارشد آمریکایی نیز روز جمعه به وبگاه یدیعوت آحارونوت گفتند آمریکا «با تمام توان» به فشار برای دستیابی به توافق تبادل اسیران و آتش‌بس ادامه می‌دهد. آنها هشدار دادند: «اگر ثابت کنیم نتانیاهو به دلایل سیاسی در حال خرابکاری در این راستاست این مساله منجر به برخورد مستقیم با کاخ سفید خواهد شد.»

مقامات آمریکایی مدعی شدند: «گرچه حماس زندگی را برای ما سخت می‌کند»، رژیم صهیونیستی نیز همین کار را انجام می‌دهد. اما این مسائل مانع ما نخواهد شد و ما بر انجام توافق متمرکز هستیم.

مقامات هشدار دادند که حمله بایدن به کابینه رژیم اشغالگر در صورتی که نتانیاهو توافق را خراب کند، تنها آغاز راه است.

پربیننده ترین خبرها