شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان در دادگاه لاهه به اتهام همدستی در کشتار فلسطینیان

شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان در دادگاه لاهه به اتهام همدستی در کشتار فلسطینیان
شنبه 12 اسفند 1402 - 11:34

دادگاه لاهه دیروز (جمعه) اعلام کرد که جمهوری نیکاراگوئه از آلمان به اتهام "کمک به نسل کشی" و ارائه کمک های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی و توقف کمک مالی به "آنروا" به این دادگاه شکایت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

نیکاراگوئه در یادداشتی که دادگاه لاهه آن را منتشر کرده، آورده است: "آلمان به نسل کشی شهروندان فلسطینی کمک کرده است و هیچگاه به تعهدات خود در خصوص جلوگیری از نسل کشی پایبند نبوده است".

نیکاراگوئه در اوایل ماه گذشته با ارائه درخواست خود به دادگاه لاهه خواستار همراهی با آفریقای جنوبی در اقامه دعوی این کشور علیه رژیم صهیونیستی شد.

در این یادداشت آمده است: "آلمان نمی تواند منکر اطلاعات خود درباره رفتارهای اسرائیل شود و نمی تواند منکر این شود که این اطلاعات تعهداتی را به موجب قوانین بین المللی برای جلوگیری از نسل کشی، متوجه این کشور کرده است".

دادگاه لاهه پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که نیکاراگوئه اقدامات رژیم صهیونیستی را "مصداق نقض تعهدات این رژیم در قبال جلوگیری از نسل کشی و مجازات علیه آن " دانسته است.

در ۱۱ ژانویه، تیم حقوقی آفریقای جنوبی شواهد دقیقی از قصد و اقدامات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی ارائه کرد، زیرا از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد تا اقدامات موقتی برای توقف تجاوز این رژیم اعمال کند.

رژیم صهیونیستی این اتهامات را رد و آن را "فاحش" توصیف کرده بود.

در 26 ژانویه دادگاه لاهه، با صدور حکمی، رژیم صهیونیستی را به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع نسل کشی و بهبود اوضاع انسانی در غزه فراخواند. در این حکم اشاره ای به آتش بس نشده بود.

پربیننده ترین خبرها