کارشناس لبنانی: سرنوشت اسرای اسراییلی برای نتانیاهو اهمیتی ندارد

کارشناس لبنانی: سرنوشت اسرای اسراییلی برای نتانیاهو اهمیتی ندارد
شنبه 12 اسفند 1402 - 14:09

 کارشناس لبنانی تاکید کرد کشته شدن  ده ها اسیر اسرائیلی بدون شک بیانگر این است که سیاستمداران این رژیم به ویژه نتانیاهو دغدغه ی مساله اسرا را ندارند.

العالم - فلسطین

عامر خلیل کارشناس لبنانی، در گفت‌وگو با برنامه « مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی بدون شک بیانگر این است که سیاستمداران اسرائیلی به‌ ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نگران مسئله اسرای اسراییلی در غزه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر تداوم موانع مذاکرات پیشین دوحه و پس از آن یعنی مذاکرات قاهره برای تکمیل جزئیات مربوط به مبادله اسرا و توافقنامه آتش بس است.

خلیل ضمن تاکید مجدد بر اینکه سرمداران کنونی اسرائیل نگران توافقنامه مبادله اسرا نیستند و آزادی این افراد اهمیتی برایشان ندارد، تصریح کرد: هر از گاهی اسرای اسراییلی در غزه بر اثر بمباران رژیم اسراییل کشته می شوند و این روند ادامه دارد.

وی افزود: در عین حال، هزینه ای که اسرائیل برای اسیران، چه کسانی که در بمباران جان باخته اند و چه آنهایی که زنده مانده اند، می پردازد، می تواند با توجه به تعداد آنها کاهش یابد.

خلیل افزود: دیروز نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به این موضوع گفت: می‌خواهم اسامی اسرای زنده اسرائیلی را بدانم . وی اهدافی را دنبال می کند و می‌خواهد تعداد اسرای فلسطینی که می توانند آزاد شوند، را مشخص کند و معتقد است که این موضوع با تعداد افراد زنده مرتبط است و هر چه تعداد افراد زنده کمتر باشد، اسرای فلسطینی کمتری آزاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا در برخورد با رژیم اشغالگر اسرائیل در خصوص حمله به باریکه غزه به مرحله حساسی رسیده است، گفت: آمریکا سرپوش کامل سیاسی و نظامی بر حملات این رژیم نهاده است. اما اکنون به مرحله مهمی رسیده و ازاین مذاکرات بهره برداری می کند و معتقد است که شاید برای مدتی موقت به توقف حملات یا جنگ منجر شود تا کمی خیال دولت آمریکا را راحت کند.

پربیننده ترین خبرها