روزنامه عبری: حماس در مذاکرات تبادل اسرا دست برتر را دارد

روزنامه عبری: حماس در مذاکرات تبادل اسرا دست برتر را دارد
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 13:50

رسانه‌های عبری هشدار دادند که مذاکرات برای آزادی دیگر اسرا در باریکه غزه شاید ده‌ها سال طول بکشد در حالی‌که حماس دست برتر را در مذاکرات تبادل اسرا در طول جنگ دارد.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش الشروق، روزنامه عبری "جروزالم پست" نوشت:‌ "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل از سوی دولت واشنگتن، برخی کشورهای عربی و خانواده‌های اسرا، برای پذیرش آتش‌بس تحت فشار شدیدی قرار داد و هر یک از این طرف‌ها دلایل خود با آتش‌بس را اعلام کرده‌اند.

هر روز که از جنگ می‌گذرد وضعیت اسرای اسرائیلی و شانس آزادی آنها وخیم‌تر می‌شود. از سوی دیگر، رئیس‌جمهور بایدن که یک کارزار انتخاباتی دشواری را تجربه می‌کند آرای منتقدان جنگ غزه را از دست می‌دهد.

این روزنامه تأکید کرد: حماس در طول جنگ دست برتر را در مذاکرات داشته است و دور قبلی در ازای آزادی اسرای اسرائیلی‌، شمار زیادی از زندانیان فلسطیینی را آزاد کرد.

حرف و حدیث‌ها درباره آتش‌بس احتمالی در غزه و توافق جدید نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیلی در شرایطی غیرقابل تصور به‌سر می‌برند و از سوء‌تغذیه و وضعیتی دردآور رنج می‌برند.

در ادامه این نوشتار آمده است:‌حتی اگر اسرائیل ‌توانسته در دور قبلی برای آزادی بین ۳۵ تا ۴۰ زندانی مذاکره کند اما سایر اسرا که حدود ۹۴ تا ۹۹ نفر هستند چه به صورت زنده و چه مرده، می‌توانند به عنوان ابزار چانه‌زنی از سوی حماس برای دهه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

پربیننده ترین خبرها