گزارش العالم از ایستادگی شهروندان فلسطینی در نزدیکی مرزهای مصر+ویدئو

يکشنبه 13 اسفند 1402 - 23:26

شبکه العالم مقاومت و ایستادگی شهروندان فلسطینی نزدیک مرزهای مصر پس از چندین حمله خشونت‌آمیز ارتش اشغالگر را به تصویر کشید.

العالم فلسطین

خبرنگار العالم در میان آوارگان فلسطینی در نزدیکی مرز مصر و فلسطین حضور یافت. این منطقه هزاران آواره فلسطینی و هزاران چادر برای اسکان آوارگان را در خود جای داده است و بارها در معرض بمباران بسیار شدید و مستقیم قرار گرفت.

به طور کلی، شهر رفح نیز در معرض این بمباران خشونت آمیز است، جایی که حملات رژیم اسرائیل بر خانه های شهروندان و چادرهای آوارگان متمرکز شده است.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل چادر اسکان آوارگان را در تل السلطان بمباران کرد و اکنون در نزدیکی مرز مصر زمین های کشاورزی در مجاورت منازل شهروندان را بمباران و خسارات زیادی به مجاورت خانه ها وارد می کند.

شهروندان فلسطینی تأکید دارند این بمباران ها برای ایجاد رعب و وحشت در میان آنها و در چارچوب بی‌ثبات کردن امنیت وایجاد فشارهای روحی و روانی برای فلسطینیان آواره است تا از اینجا را ترک کنند. و از باریکه غزه خارج شوند. ولی ما اینجا می مانیم. ترجیح می دهیم اینجا بمیریم اما از سرزمینمان خارج نمی شویم.

کارشناسان وزارت کشاورزی تأکید دارند خاک منطقه به دلیل هدف گیری و بمباران های مکرر و اصابت موشک های امریکایی که دارای سموم بوده، بسیار آسیب دیده است.

پربیننده ترین خبرها