مقام صهیونیست: بن‌گویر درکی از شرایط ندارد

مقام صهیونیست: بن‌گویر درکی از شرایط ندارد
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 22:17

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، رئیس ستاد ارتش اشغالگر، رئیس شاباک و دادستان کل پلیس این رژیم ارزیابی‌های مشترکی درباره اوضاع در کرانه باختری و قدس اشغالی انجام داده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، رادیو ارتش رژیم اسرائیل، امروز -دوشنبه- با اعلام این خبر، تصریح کرد که هدف از ارزیابی مشترک اوضاع در این دو منطقه، "تقویت هماهنگی میان نهادهای سه‌گانه امنیتی و آمادگی عملیاتی برای مقابله با هر سناریویی و نیز موافقت با آزادی عبادت" در مسجدالاقصی برای شهروندان عرب در "اسرائیل" و نیز برای شمار محدودی از فلسطینیان کرانه باختری و با محدودیت‌های امنیتی است.

این گزارش می‌افزاید: ارتش و شاباک همچنان بر موضع خود مبنی بر ورود آزادانه شهروندان عرب به مسجدالاقصی در ماه رمضان تأکید دارند و خواستار مذاکره در این‌باره با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و متقاعد کردن او برای موافقت با این امر هستند.

نتانیاهو رایزنی‌ها با رهبران نهادهای امنیتی را که قرار بود عصر امروز برگزار شود لغو کرده است. قرار بود در این نشست، نهادهای امنیتی گزارش‌هایی شامل داده‌هایی درباره افزایش ۸۰ درصدی عملیات مسلحانه در کرانه باختری و قدس اشغالی نسبت به سال گذشته به نتانیاهو ارائه دهند.

رادیو ارتش اشغالگر به نقل از یک مقام امنیتی ارشد رژیم اسرائیل آورده است که وخیم شدن اوضاع امنیتی در کرانه باختری در ماه رمضان بر اوضاع غزه و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در مقابل حزب الله تاثیر خواهد گذاشت. و جنگ در این جبهه ها متوقف خواهد شد و نیروها از غزه و شمال به کرانه باختری منتقل خواهند شد.

این مقام امنیتی افزود که "ایتامار بن گویر" متوجه خطرات نیست و در جریان مذاکرات با نتانیاهو در عصر امروز، ارتش و شاباک" درخواست خواهند کرد تا حق تصمیم‌گیری از پلیس درباره یورش نیروهایش به مسجدالاقصی را مصادره کند". این بدان معناست که اختیار تصمیم‌گیری از بن‌گویر درباره این موضوع سلب شود.

پربیننده ترین خبرها