"آتلانتیک": بازدارندگی عملیات یمن تقریبا غیرممکن شده است/ الحوثی "چه گوارای" عصر حاضر است

چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 08:32

یک نشریه آمریکایی نوشته است ایجاد بازدارندگی مقابل نیروهای یمنی که دست به عملیات دریایی علیه رژیم «اسرائیل» می‌زنند، تقریبا غیرممکن شده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، نشریه آتلانتیک نوشت: از زمانی‌که نیروهای مسلح یمن به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین و دفاع از باریکه غزه، حملات به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده اند، "عبدالملک الحوثی" رهبر انصارالله یمن "چه‌بسا به محبوب‌ترین شخصیت عمومی در خاورمیانه تبدیل شده باشد".

آتلانتیک نوشت: الحوثی را به "چه‌ گوارا" شبیه می‌کنند و با او مانند چه گوارای عصر حاضر رفتار می‌کنند و تصاویر و سخنرانی‌های او را در شبکه‌های اجتماعی هر ۵ قاره به اشتراک می گذارند.

این نشریه در ادامه نوشت: عملیات یمنی‌ها شکافی در اقتصاد جهانی ایجاد کرده اگر چه هنوز ارزیابی پیامدهای حملات یمنی‌ها دشوار است، همچنان‌ که عملیات نیروهای مسلح( یمن)، جنبش انصارالله را "نزد جوانان عرب و مسلمانی که آرمان فلسطین را اولویت خود قرار داده‌اند، به قهرمان تبدیل کرده است".

این نشریه آمریکایی در پایان متذکر شده است که تجاوز ائتلاف آمریکایی- انگلیسی، نیروهای مسلح یمن را از( ادامه) عملیاتشان دلسرد نکرده است.

طبق این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز گذشته بار دیگر تأکید کرد تا زمانی که جنگ علیه غزه و محاصره آن پایان نیابد، عملیات‌های ما در دریای سرخ، دریای عرب، خلیج عدن و تنگه باب المندب ادامه خواهد داشت و افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها