لحظه به لحظه با 152مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ هشدار منابع صهیونیستی درباره احتمال ناتوان شدن ارتش در باریکه غزه

لحظه به لحظه با 152مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ هشدار منابع صهیونیستی درباره احتمال ناتوان شدن ارتش در باریکه غزه
چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 10:37

152امین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی آغاز شده است که براساس تازه ترین آمار اعلام شده، بر اثر تداوم بمباران و حملات مستمر رژیم صهیونیستی شمار شهدای غزه به 30.717 نفر افزایش یافته است، از سوی دیگر منابع صهیونیست درمورد احتمال ناتوان شدن ارتش در باریکه غزه هشدار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات ارتش اشغالگر به باریکه غزه به 30,717 شهید و 72,156 مجروح رسید.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که ارتش اشغالگر در 24 ساعت گذشته مرتکب 9 کشتار شد که بر اثر آن 86 نفر به شهادت رسیدند و 113 نفر دیگر مجروح شدند.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معترضان خیابان مقابل وزارت جنگ این رژیم در تل آویو را مسدود کردند و با سر دادن شعارهایی، خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای اسراییلی در غزه شدند.

سازمان بهداشت جهانی نیز درباره شیوع گرسنگی در کودکان غزه هشدار داد. تدروس آدهانوم گبریسوس رییس سازمان بهداشت جهانی،‌در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بازدید دو روز پیش مقام‌های این نهاد از بیمارستان‌های العوده و کمال عدوان در شمال غزه، بیانگر کمبود شدید غذا و سوء تغذیه مرگبار کودکان است.

وی خاطرنشان کرد که نتایج بازدید از این بیمارستان‌ها، یافته‌های ترسناک و شوم داشته و کمبود غذا به مرگ ۱۰ کودک منجر شده و سطوح بسیار بالایی از سوء تغذیه در این دو بیمارستان که ساختمان و تاسیسات آنها هم در جریان حملات ارتش (رژیم) اسرائیل ویران شده، مشاهده شده است.


لحظه به لحظه با 152مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:10 | زخمی شدن 13 نظامی صهیونیست در جنوب باریکه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن 13 سرباز در درگیری ها در جنوب غزه خبر داد.

به گفته ارتش اشغالگ، حال 3 نفر از نظامیان مجروح وخیم است.

22:04 | تأکید الجزایر بر تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

وزیر امور خارجه الجزایر بر ضرورت اتخاذ تدابیر تنبیهی در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم اسرائیل و تعلیق عضویت این رژیم در این سازمان تأکید کرد. (جزئیات بیشتر)

21:46 | بزرگترین آرزوهای یک کودک فلسطینی در غزه:

می‌خواهم به خانه بازگردم، به اتاقم برگردم و در آن بخوابم و بازی کنم.

فیلم

21:41 | گزارش خبرنگار العالم از اقدام عجیب صهیونیست‌ها در شهرک حمد!

نظامیان ارتش اشغالگر امروز شهرک حمد و مناطقی در شمال خانیونس واقع در جنوب باریکه غزه را هدف بمباران گسترده قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

20:41 | تصاویری از شکار یک تانک مرکاوای ارتش اشغالگر توسط مبارزان گردان‌های المجاهدین

فیلم

20:37 | آمار شهدای غزه بر اثر گرسنگی به 20 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تاکنون 20 نفر بر اثر قحطی و سوء تغذیه در باریکه غزه به شهادت رسیدند.

20:01 | سردار قاآنی: رژیم اشغالگر تنها یک پیروزی داشته و آن هم کشتار حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: طوفان‌الاقصی نشان داد جبهه مقاومت یک مجموعه به هم پیوسته است که قابلیت‌های فراوانی دارد، اگر چه هنوز از تمام قابلیت‌های خود استفاده نکرده است و همچنین ثابت شد که کسی نمی‌تواند جبهه مقاومت را نادیده بگیرد. (جزئیات بیشتر)

19:09 | حضور گسترده مردم نروژ در خیابان‌ها برای حمایت از غزه

فیلم

19:03 | برنامه جدید نتانیاهو برای غزه

یک نشریه صهیونیستی در گزارشی فاش کرد که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای باقی ماندن در باریکه غزه به مدت 10 سال برنامه‌ریزی می‌کند. (جزئیات بیشتر)

18:12 | حمله پهپادی مقاومت عراق به فرودگاه کریات شمونه

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که فرودگاه کریات شمونه در اراضی اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

17:36 | انتقال نظامیان مجروح ارتش اشغالگر به بیمارستانی در شرق تل آویو

منابع خبری تصاویری از بالگرد ارتش اشغالگر که در حال انتقال نظامیان مجروح به بیمارستان بلینسون در شرق تل‌آویو است، منتشر کردند.

فیلم

17:27 | اسناد جدید دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه درباره کشتار میدان النابلسی در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه فاش کرد شواهد جدیدی به دست آورده است که رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب کشتار پنجشنبه گذشته "میدان النابلسی" در شهر غزه محکوم می‌کند. (جزئیات بیشتر)

17:08 | حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت پایگاه صهیونیستی المطله را هدف حمله پهپادی قرار دادند که مستقیم به هدف اصابت کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل خبر داد یک پهپاد انتحاری به یک مقر ارتش این رژیم در شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

16:25 | افزایش آمار کودکان شهید بر اثر گرسنگی در غزه به ۱۹ نفر

- منابع رسانه‌ای از افزایش شمار کودکان شهید فلسطینی بر اثر گرسنگی و سوء‌تغذیه در باریکه غزه به ۱۹ نفر خبر دادند.

- "احمد سکر" کودک فلسطینی ساکن غزه، امروز بر اثر گرسنگی و سوء‌تغذیه‌ای، که ناشی از محاصره و جنگ ویرانگر رژیم اشغالگر علیه این باریکه است، به شهادت رسید.

- پیشتر "مرح طلال الیازجی" کودک ۱۵ ساله بر اثر سوء‌نغذیه در شهر غزه به شهادت رسیده بود.

- با شهادت این دو کودک، آمار کودکان شهید بر اثر گرسنگی در غزه به 19 نفر افزایش یافت.

16:00 | شبکه الجزیره به نقل از یک منبع حمل و نقل دریایی خبر داد که یمن یک کشتی آمریکایی نزدیک باب المندب را هدف قرار داد.

15:57 | شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در جولان اشغالی خبر داد.

ـ رئیس‌جمهور برزیل، که اظهاراتش درباره جنگ غزه، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت پرچم فلسطین را در افتتاحیه یک کنفرانس ملی در کشورش برافراشت.

ـ پایگاه خبری اسرائیلی والا به نقل از یک مقام اسرائیلی: گانتز پس از دیدارهایش در واشنگتن متوجه شد که کابینه اسرائیل در بحرانی عمیق گرفتار آمده است.

ـ به دنبال استعفای گروهی در واحد اطلاعات ارتش اشغالگر، ژنرال ذخیره "اسحاق بریک" از تلفات سنگین در صفوف ارتش خبر داد و تأکید کرد به دلیل عدم اتخاذ تدابیر امنیتی هنگام ورود به خانه های فلسطینیان در باریکه غزه، سربازان اسرائیلی به صورت گروهی کشته و زخمی می‌شوند.

ـ منابع محلی بامداد چهارشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه بندر اشغالی «حیفا» در فلسطین اشغالی خبر دادند.

ـ مقاومت اسلامی عراق بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در حمایت از نوار غزه، نیروگاه برق فرودگاه حیفا را با پهپاد هدف حمله قرار داده است.

ـ وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که در جده عربستان گرد هم آمده بودند، در بیانیه پایانی خود خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط جنگ غزه و امکان ورود کمک ها به نوار غزه شدند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها