لحظه به لحظه با 153مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 153مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 - 09:06

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین در حالی امروز (پنجشنبه) وارد یکصد و پنجاه و سومین روز خود شده است که سخنگوی سازمان ملل با اشاره به وضعیت غم انگیز باریکه غزه و از دست دادن جان مردم بر اثر گرسنگی، بر ضرورت برقراری آتش بس تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، «استیفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «عملیات نظامی اسرائیل رنج بشری را افزایش می دهد و ما به آتش بس نیاز داریم. وضعیت غم انگیزی در نوار غزه وجود دارد و مردم بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می دهند.»

دوجاریک خاطرنشان کرد: «ما نمی توانیم بدون آتش بس کمک های بشردوستانه ارائه کنیم.»

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه (15 مهر ماه / 7 اکتبر) تا کنون بیش از 30 هزار فلسطینی که بیشتر آنان را به خاطر بمبارن مناطق مسکونی زنان و کودکان تشکیل می دهند، شهید و بیش از 72 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

درهمین حال خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد که هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهارات خود اعتراف کرده که این رژیم فرماندهان و نیروهای زیادی را در جنگ غزه از دست داده است.

هالوی گفت: اسرائیل بهای سنگینی را در جریان جنگ در نوار غزه پرداخته و ارتش فرماندهان و نیروهای بسیاری را در جریان عملیات نظامی در این جنگ از دست داده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 153مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

21:45 | جوان فلسطینی از دریافت کمک‌های آمریکایی امتناع می‌کند

کمک

جوان فلسطینی اهل غزه:

این کمک‌های آمریکاست که از طریق هوا پرتاب شده است. من نمی توانم کمک‌های کشوری که در جنگ گرسنگی و نسل‌کشی در غزه شریک است، بپذیرم. اگر کمک‌ها از کشورهای عربی، برزیل، آفریقای جنوبی یا کشورهای حامی فلسطین بود و از گذرگاه رفح وارد می‌شد آن را می‌پذیرفتم. حالا آن را در کیسه مشکی می‌گذارم و به درون سطل زباله می‌اندازم.

21:14 | تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در تل‌آویو

الا

خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه با تجمع در مقابل مقر وزارت جنگ در تل‌آویو خواستار آزادی اسرا شدند.

19:08 | ویرانی‌های گسترده در منازل مسکونی در مناطق مرکزی باریکه غزه بر اثر حملات اشغالگران

منازل

16:31 | رئیس باشگاه اسیر فلسطینی:

اسرای آزادشده فلسطینی می گویند که زندانهای اسرائیلی تبدیل به قبرستان شده است.

تعداد اسرای شهید در زندانهای اسرائیلی بر اثر اقدامات صهیونیست ها ممکن است افزایش یابد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که 27 فلسطینی اهل غزه از ابتدای جنگ تاکنون در مراکز بازداشت نظامی جان باختند.

14:50 | مقام ارشد حماس به رویترز: اسرائیل همه تلاش های میانجی گران برای رسیدن به توافق را خنثی کرده است

اسرائیل بر ادامه حمله و خودداری از عقب نشینی و جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه به غزه و بازگشت آوارگان اصرار می ورزد.

14:49 | ویدیویی از انتظار فلسطینی ها برای رسیدن کمک های بشردوستانه و نمونه ای از کمک هایی که به دست آنها رسیده است

لب

12:55 | شمار شهدای حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی النصیرات و دیر البلح در مرکز غزه به 35 نفر رسید

12:27 | مناظره پرحرارت کارشناس فلسطینی و آمریکایی:

مناظره

با چه رویی از ارتش آدمکش اسرائیل دفاع می‌کنید؟/از کشتار کودکانی صحبت می‌کنیم که فقط بین دو تا هفت سال سن دارند...

11:38 | اتحادیه اروپا مصوبه ساخت بیش از 3426 واحد مسکونی در کرانه باختری فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

مقامات رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) طرح ساخت 3500 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری را تصویب کردند.

این واحدها قرار است در شهرک‌های «معالی ادومیم»، «افرات» و «کیدار» احداث شوند.

10:52 | نظامی اسرائیلی به کودک فلسطینی می گوید بگو اسرائیلی‌ام تا به تو گوشت بدم...

این کودک ‏با غیرت و محکم گفت نه...

نه

10:47 | دیوارنگاره‌ شهر بلفاست در ایرلند شمالی برای همبستگی با فلسطین

دیوار

10:18 | حملات نظامیان اشغالگر به باریکه غزه از بامداد امروز پنجشنبه


بمباران ورودی شهرک الزوایده در مرکز باریکه غزه و شهادت 5 فلسطینی در بمباران گروهی از فلسطینیان در میدان النابلسی در غرب غزه

شهادت 17 فلسطینی و مفقود شدن شماری بر اثر بمباران تعدادی از منازل مسکونی در النصیرات و دیر البلح در مرکز باریکه غزه

شلیک گسترده بالگردهای اسرائیلی به سمت فلسطینیان در بیت لاهیا در شمال باریکه غزه

حمله توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی به شرق دیر البلح در مرکز باریکه غزه

بمباران محله الجنینه در شرق رفح و مجروح شدن 5 فلسطینی

بمباران خانه‌ای در نزدیکی مسجد هارون الرشید در خیابان جورج در شرق رفح

حمله توپخانه ای ارتش صهیونیستی به دیر البلح

10:08 | واشنگتن پست:
کاخ سفید از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی محرمانه به اسرائیل فرستاده است


این محموله ها، علاوه بر دو محموله ۱۰۶ و ۱۴۷ میلیون دلاری است که آمریکا برای رژیم صهیونیستی فرستاده است.

09:59 | اذعان رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 4 فرمانده تیپ، 39 فرمانده گروهان، 13 فرمانده گردان و کشته شدن 9 سرهنگ دوم و افسر ستاد از 7 اکتبر (15 مهر / آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا کنون

09:54 | وضعیت نفر بر رژیم صهیونیستی بعد از اصابت راکت ضد زره یاسین ۱۰۵

سش
شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری وضعیت نظامیان رژیم صهیونیستی در نفربر نمر را به نمایش گذاشته اند که هدف راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ قرار گرفته است.

اگر هر نفر بر و تانک صهیونیستی که پس از اصابت راکت به این شکل در آمده باشد، در این صورت تعداد کشته و زخمی‌های این رژیم در طول ۵ ماه نبرد شبانه روزی ۱۰ برابر آن عددی است که رسانه‌ها و مسئولان ارتش این رژیم اعلام می‌کنند.

منابع رسانه ای نیز معتقدند که با توجه به سیاست قطره چکانی اطلاعات و انحصار انتشار اخبار نظامی در دست مسوولان رژیم صهیونیستی، شمار تلفات نظامیان اسراییلی بسیار بیشتر از آمار و ارقام رسمی اعلام شده از سوی این رژیم است.

09:37 | شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس


محمد محمود عید جوان 19 ساله فلسطینی که دو روز پیش در حمله اشغالگران اسرائیلی به شهرک بورین در جنوب نابلس در کرانه باختری فلسطین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، بامداد امروز بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید./ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

09:17 | وداع دردناک مادر فلسطینی با کودک شهیدش که در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال باریکه غزه به شهادت رسید

وداع

09:13 | فلسطین الیوم از شهاات 17 فلسطینی و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات و دیر البلح در غزه خبر داد.

09:12 | بازداشت دوباره بانوی آزاد شده فلسطینی

fhc

نیروهای رژیم اشغالگر بامداد امروز (پنجشنبه) با یورش به شهر رام الله در کرانه باختری فلسطین، بشری الطویل بانوی آزاده فلسطینی را که در جریان مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر در غزه آزاد شده بود، باردیگر به اسارت گرفتند.

07:20 | بازداشت یکی دیگر از اسرای آزاد شده در جریان مبادله اخیر اسرا

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز (پنجشنبه) با یورش به شهر رام الله، بشری الطویل بانوی آزاده فلسطینی را که در جریان مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر در غزه آزاد شده بود، بار دیگر به اسارت گرفتند.
دستگیری

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها