ماه رمضان؛ گزارش تصویری از تخریب مساجد درباریکه غزه +فیلم

پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 - 13:57

در آستانه ماه مبارک رمضان که مسلمانان برای استقبال از این ماه پر خیر و برکت، مساجد را آذین می بندند و صدای اذان و رفت و آمد روزه داران، زینت بخش مساجد می شود، رژیم صهیونیستی با تخریب بیش از هزار مسجد و ترور بیش از 100 امام جماعت، شور و هیجان رمضان را از بین برده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، فلسطینیان غزه مثل همه مسلمانان جهان، هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان، مساجد و خیابان ها را آذین می بستند اما امسال رژیم صهیونیستی با نسل کشی گسترده در غزه – بدون اینکه به جنبده ای رحم کند – مساجد غزه را از هر گونه شور و هیجانی عاری کرده است چون مردم یا درگیر دفن عزیزان خود هستند یا همراه مجروحان در بیمارستان ها به سر می برند یا از بیم بمباران های کور و بی هدف رژیم اشغالگر آواره شده اند؛ برخی نیز به خاطر محاصره کامل غزه و کمبود شدید مواد غذایی، به دنبال لقمه نانی هستند تا کودکان خود را از گرسنگی نجات دهند.

طبق آخرین آمار وزارت اوقاف و امور دینی در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای اکتبر (7 اکتبر / 15 مهر ماه) هزار مسجد و ده ها مقبره را در غزه ویران و بیش از 100 امام جماعت را ترور کرده است.

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تعداد مساجدی که به طور کامل یا جزئی ویران شده اند، به هزار مسجد از مجموع 1200 مسجد می رسد. این آمار شامل مساجد تاریخی هم می شود که بازسازی آنها، هزینه ای در حدود 500 میلیون دلار است.

در این بیانیه آمده است، نظامیان صهیونیست بیش از 100 امام جماعت و خطیب و حافظ قرآن را به شهادت رسانده اند.

تعدادی از مساجدی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه تخریب شده اند عبارتند از:

مسجد العمری، قدیمی ترین مسجد غزه

مسجد جامع بزرگ العمری، بزرگ ترین و قدیمی ترین مسجد در غزه است که ابن بطوطه، جهانگرد و جغرافیدان مسلمان در قرن دهم میلادی، از آن به عنوان "مسجد زیبا" یاد کرده است.

مسجد السلام

مسجد شیخ زاید

این در حالی است که حملات و جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه امروز (پنج شنبه) وارد ششمین ماه پیاپی و 153 مین روز شده است و این رژیم با حملات هوایی، توپخانه ای، ایجاد کمربند آتش و ارتکاب جنایات فجیع علیه شهروندان عادی همچنان به نسل کشی ادامه می دهد. در این بین بیش از 90 درصد اهالی باریکه غزه آواره شده اند و تعداد قربانیان این تجاوزگری به 30 هزار و 717 شهید و 72 هزار و 156 مجروح رسیده است که علت بمباران مناطق مسکونی بیشتر قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها