رییس قوه قضاییه:

رژیم صهیونیستی تا امروز هر جنایتی که توانسته انجام داده است

رژیم صهیونیستی تا امروز هر جنایتی که توانسته انجام داده است
جمعه 18 اسفند 1402 - 09:40

رییس قوه قضاییه، با عنوان این مطلب که رژیم غاصب اسرائیل تا امروز هر جنایتی که توانسته انجام داده است، گفت: حامیان این رژیم باید حساب پس دهند.

العالم - ایران

کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل و نقض حقوق بشر دوستانه در غزه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: رژیم غاصب اسرائیل از سال ۱۹۴۸ تا امروز هر جنایتی که توانسته انجام داده است، چرا حامیان این رژیم غاصب نباید امروز حساب پس دهند و محاکمه شوند.

محسنی اژه‌ای افزود: زمانی ظلم‌ می‌شد و این ظلم به عنوان یک فرد جاهل ظلم می‌کرد سرزمین اشغال می‌کرد مردم را می‌کشت و همه می‌گفتند که ظالم است اما امروز بدترین جنایت‌ها را آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند نسل کشی که بالاترین جنایت است ویران کردن زیرساخت‌های اصلی کشور و مراکز فرهنگی و داعیه دار حقوق بشر هستند.

وی گفت: امروز عده‌ای مظلوم هستند که همه هستی‌شان مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته اما بسیاری از کشورها متأسفانه چشم بستند و اگر کشوری هم بخواهد دفاع کند و شکایت در سازمان‌های بین المللی کنند و قطع نامه‌ای را به تصویب برسانند همان کشورهای قدرت مند متجاوز می آیند وتو می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: هلال احمر که در همه جا آزادانه می‌تواند خدمت رسانی کند در غزه محدودیت دارد و اجازه نمی‌دهند.

وی افزود: در دنیای امروز که خودشان قوانین را وضع می‌کنند ولی آنچه که منافع خودشان است اسمش را می‌گذراند قوانین حقوقی بشر؛ امروز مردم دنیا تا حدود زیادی روشن شدند و نمی‌توانند این جنایت را ببینند و دلشان به درد نیاید.

وی افزود: کمترین کاری که امروز می‌شود انجام داد بازگو کردن و نشان دادن این جنایات به مردم دنیا است. باید برای آیندگان در تاریخ ثبت شود که مدعیان دروغین حقوق بشر چه کسانی هستند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز وظیفه ما خیلی سنگین است باید در سازمان‌های بین المللی طرح دعوا و شکایت کنیم، مردم را بسیج و مظلوم و ظالم را معرفی کنیم، نمی‌شود این جنایات را دید و بی تفاوت بود، این جنایات با هیچ دین و حقوق بین المللی سازگار نیست.

وی افزود: جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در غزه در هیچ تعریف و مفهومی از مفاهیم رایج و متعارف حقوق بین‌الملل نمی‌گنجد و ضرورت دارد برای این نوع از جنایات و نسل‌کشی‌، تعریف و مفهوم جدیدی ابداع کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: کم‌ترین کاری که کشورهای اسلامی می‌توانند در قبال اتفاقات امروز فلسطین انجام دهند آن است که مراودات و دادوستدهای خود با صهیونیست‌ها را کاملاً قطع کنند و در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، طرح دعوی و شکایت کنند و برای جهانیان به تبیین و بازگو کردن جنایات سبعانه صهیونیست‌ها مبادرت ورزند.

مهر

پربیننده ترین خبرها